مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان از افزایش 68 درصدی قراردادهای منعقده سرمایه گذاری سال جاری در شهرک های صنعتی استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

اخلاق محمدیان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در حاشیه بهره برداری از منطقه فناوری انرژی استان در محل شهرک صنعتی ناحیه 4 اهواز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد قراردادهای سرمایه گذاری که طی سال گذشته در شهرک های صنعتی خوزستان منعقد شد یکصد قرار داد بود گفت: امسال این قراردادها به 185قرار داد افزایش یافت و به عبارتی دیگر 68 درصد رشد نشان می دهد.

وی به افزایش 5 برابری واگذاری زمین در شهرک های صنعتی خوزستان اشاره و اظهار کرد: سال گذشته 70 هزار هکتار شده است و امسال 300 هزار هکتار زمین به بخش خصوصی واگذار گردید.

محمدیان بیان داشت: زیرساخت ها برای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در تمامی شهرک های صنعتی خوزستان فراهم است.

علیرضا زراسوندی، رییس بنیاد ملی نخبگان خوزستان نیز در این آیین مهارت نیروی کار را از مباحث جدی در استان عنوان و تصریح کرد: مدیریت فعالیت های فناورانه در گرو استفاده از افراد با مهارت است.

وی با بیان اینکه انجمن سازندگان قطعات صنعت نفت و گاز در دوران تحریم تجربه و عملکرد موفقی داشتند اذعان داشت: این انجمن در دوران پسا تحریم نیز باید همچنان از سوی شرکت های بزرگی همچون نفت و گاز مورد حمایت قرار گیرد.

زراسوندی اظهار کرد: شرکت های بزرگ بیش تر به دنبال خرید کالا از خارج خوزستان هستند و حمایت کم تری از تولیدات درون استان دارند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده که در پرداخت 50 درصد هزینه مراکزی که فعالیت های فناورانه دارند همکاری می کند.

در این آیین تفاهم نامه همکاری بین شرکت فناوران بنیان انرژی ایرانیان و جامعه ممیزی و بازرسی ایران، پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه شهید چمران اهواز، پارک علم و فناوری خوزستان، شرکت شهرک های صنعتی استان و انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان منعقد گردید.

انتهای پیام/گ

قراردادهای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.