امام جمعه بردخون گفت: دانش آموزان برای ارتقاء و خودکفایی علمی تلاش کنند.

لزوم تلاش دانش آموزان برای خودکفایی علمیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی ظهر چهارشنبه در آیین جشن تکلیف دانش آموزان دبیرستان متوسطه اوّل شهید نجات الهی بردخون با تأکید بر اینکه جشن تکلیف مرحله‌ای ماندگار و سرنوشت ساز در آینده فرزندان است، اظهار داشت: برنامه‌های پرورشی مکمل آموزش و به منزله بالی از دو بال نظام تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه آموزش و ارتقای آموزه‌های دینی باید در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد، افزود: با وجود فضای مجازی و سرگرمی‌های مختلف و گرایش دانش آموزان به مسائل حاشیه‌ای و غیرضروری، رسالت مربیان، فرهنگیان و خانواده‌ها بسیار خطیر و حساس است.

رکنی حسینی با توصیه به دانش آموزان برای تقویت روحیه خودکفایی علمی و شناخت بیشتر از نیاز‌های آینده جامعه گفت: دانش آموزان برای رسیدن به بازار کار، تحصیل در رشته‌هایی که نیاز جامعه و منطقه است را دنبال کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: برنامه‌های معنوی موجب فرهنگ سازی و تسهیل ساحت اعتقادی و تربیتی در بین دانش آموزان می‌شود که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر روی آن تاکید شده است.

ظهیر محمودی با توصیه به تحصیل و تهذیب نفس و کار عاشقانه در مسیر رشد و تعالی، افزود: جشن تکلیف یک روز نیست بلکه یک پروژه کامل اعتقادی است که نباید انتظار داشت بچه‌ها بعد از یک جشن چند ساعته به راحتی همه آزادی‌های خود را کنار بگذارند و همه احکام و مبانی را بپذیرند.

وی با تقدیر از دست اندرکاران جشن تکلیف در مدارس اضافه کرد: جشن عبادت از مهم‌ترین مراحل زندگی همه ما است که باید آن را به عنوان دوره‌ای تعیین کننده در زندگی از یاد نبریم.

در ادامه برنامه‌های متنوعی اجرا شد و هدایایی تقدیم دانش آموزان مکلف شد.

انتهای پیام/م

دانش آموزان برای خودکفایی علمی تلاش کنند

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.