معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: سرانه تولید زباله در استان اردبیل بالاتر از سرانه کشوری است.

بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل با بیان اینکه باید در زمینه دفن زباله از استان های موفق الگو برداری کنیم افزود: سرانه تولید زباله در استان اردبیل نسبت به سرانه کشوری بالاست و از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

وی گفت: با توجه به توسعه شهر اردبیل و افزایش جمعیت دفن زباله و پسماند در این شهر قابل قبول نبوده و باید شهردار اردبیل در این راستا جهت دفن و تفکیک پسماند بصورت اصولی اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار داشت: بحث محیط زیست برای مسولان کشوری و استانی یک موضوع حیاتی و مهم است و دفن زباله در مرکز استان و شهرستان ها و حتی روستاها باید بصورت علمی صورت گیرد.

ندایی با اشاره به اینکه تفکیک زباله خشک و تر می تواند آورده خوبی برای شهرداری ها به دنبال داشته باشد گفت: با مکان یابی مناسب و دعوت از سرمایه گذار جهت تفکیک زباله و حتی تولید برق از زباله می تواند تهدیدات زیست محیطی را کاهش دهد.

وی در مورد مکان یابی محل دفن زباله خلخال گفت: تقریبا میزان زباله در این شهرستان روزانه۷۰ تن است و باید در مکان یابی برای حفظ محیط زیست نهایت دقت را داشته باشند.

ندایی با اشاره به اینکه در جانمایی محل دفن زباله باید نهایت دقت صورت گیرد گفت: شیر آبه پسماندها نباید در آلودگی آبهای زیر زمینی تاثیر گذارند حداقل در پایین دست و بدون معارض انتخاب شود.

انتهای پیام/ح

دفن زباله در اردبیل با روش فعلی قابل قبول نیست

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.