آذری جهرمی گفت: به طور حتم حضور من در هیئت رئیسه به صورت تخصصی نخواهد بود و می توانیم از بستر های فضای مجازی در کمک به این فدراسیون استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون نابینایان  و کم بینایان درباره علت حضور خود در این کمیته  گفت: دوستان در فدراسیون نابینایان و ناشنوایان درخواستی کرده بودند مبنی بر اینکه به عنوان عضو هیئت رییسه فدراسیون منصوب شوم و طبیعتا این نوع حضورها برای این است  که دسترسی هایی  برای حمایت بیشتر از این فدراسیون  فراهم شود  .این  جامعه کم تعداد نیستند و قسمتی از جامعه ما را تشکیل می دهند.یک درصد جمعیت کشور جزو جمعیت کم بینا و نابینایان است. ورزش در زندگی این افراد تاثیر بسیار زیادی در نشاط ،امید  و بازگشت به زندگی دارد. همچنین ما قهرمانان بسیار زیادی در سطح جهانی در این عرصه داشتیم. ترویج و توسعه ورزش برای این افراد قطعا موثر خواهد بود ، بنابراین این دعوت را پذیرفتم تا بتوانم کمکی را به این دسته از  مردم جامعه داشته باشم.

او در ادامه گفت : امروز جلسه هیئت رئیسه تشکیل و برنامه های سال  96 در این جلسه مرور شد. اقدامات و حضور در تورنومنت ها، فعالیت های هیئت های کم بینایان و نابینایان در استان ها و دلایل موفقیت و عدم موفقیت  در این رشته مطرح شد و مشکلات و موانعی هم که بر سر راه توسعه ورزش های کم بینایان و نابینایان بود گفته شد، همچنین  نگاهی هم به برنامه های سال 97 داشتیم و به دنبال آن  یکسری هماهنگی هایی  صورت گرفت تا این دسته از افراد جامعه بتوانند از کمک های ورزشی بهره ببرند.

همچنین جهرمی  در پاسخ به یک سوال درباره علم خود از ورزش های نابینایان گفت: به طور حتم حضور من در این جلسات بخاطر مسائل تخصصی نبوده است. ورزش های نابینایان و کم بینایان در ابتدا در 8 رشته و در ادامه با 10 رشته به فعالیت خود ادامه می دهد، به طور تخصصی از این رشته ها اطلاعاتی ندارم اما می توانم به عنوان بدنه فنی کمک هایی کنم.

جهرمی در رابطه با ایجاد درآمد توسط حوزه ارتباطات و فضای مجازی  برای این فدراسیون گفت: در حال حاضر می بینید که درآمد 2 باشگاه بزرگ کشور به وسیله 2 شرکت مطرح ارتباطی و ظرفیت های حوزه مجازی و ارتباطات  تامین می شود. البته باید بگویم که مشارکت های مردمی و جمع آوری مبالغی توسط افراد خیر و ترویج فرهنگ همگانی بسیار پر اهمیت هستند. این عزیزان شرایط سختی دارند و از این فرصت برای کمک به آنان  استفاده خواهیم کرد. در فضای مجازی و بخصوص «وب» برای این افراد فرصت های بسیاری ایجاد شده و در سطح جهانی هم مورد تقدیر قرار گرفته اند.

آذری جهرمی در رابطه با حمایت مالی و شرایط آن گفت: گفتنی است که از منابع مالی دیگر قسمت های دولت به جز وزارت ورزش نمی توان استفاده کرد، زیرا قوانین مالی بودجه مشخص است .

انتهای پیام/

اظهارات آذری جهرمی در نشست فدراسیون نابینایان و کم بینایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار