اتحاد هواداران استقلال و پرسپولیس با توجه به ناکامی چندین ساله در رسیدن به جام قهرمانی نیاز این روز‌های فوتبال ایران برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان 4 نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و در شرایطی که دور رفت این رقابت ها به پایان رسیده است دیدارهای حساسی در انتطار نمایندگان ایران است.

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز شرایط مناسبی در جدول گروهش ندارد اما در بازی های خانگی از حمایت همه تماشاگران تبریزی یعنی گسترش و ماشین سازی ، شهرداری و تراکتور برخوردار است.

اگر چه در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا سپاهان حضور ندارد اما نصف جهان در سال های گذشته هم نشان داده در بحث های ملی رنگ ها را دخالت نمی دهد و هواداران ذوب آهن و سپاهان در عرصه های بین المللی حضور تنگاتنگ با تلفیقی از 2 رنگ باشگاهی در قالب پرچم جمهوری اسلامی ایران داشته اند و از این رو استان اصفهان نیازی به چاره اندیشی ندارد.

اما هر بار که در مورد استقلال و پرسپولیس حرف می زنیم ناخود آگاه بحث دو قطبی بودن فوتبال مد نظر است و اینکه قرمزها و آبی های پایتخت خواسته یا نا خواسته اسکلت تیم ملی را تشکیل می دهند و از بازیکنانی برخوردارند که هواداران زیادی با حضور در استادیوم بازی آنها را دنبال می کنند.

هواداران میلیونی استقلال و پرسپولیس از ارکان اصلی این دو تیم محسوب می شوند و درست همان نقطه قوت این دو تیم در روز های اخیر تبدیل به نقطه ضعف آنها شده است.

تیم های عربستانی در بحث های ملی و باشگاهی از حضور در استادیوم آزادی هراس دارند و این مختص فقط عربستان نیست. کشورهای آسیایی هر کدام در تهران با تیم ملی یا باشگاهی ایران بازی دارند محال است پیروزی را برای خودشان متصور شوند و بارها به این مضوع اذعان داشته است.

کری های سرخابی در لیگ برتر فوتبال بسیار جالب توجه است و البته نمود طبیعی دارد چرا که رقابت در لیگ برتر فوتبال اگر چه باید سالم و سازنده باشد اما اگر کری خوانی نباشد فوتبال جذابیت خود را از دست می دهد.
هواداران استقلال و پرسپولیس با هر پیروزی در دیدار دربی و یا هر کدام از بازی های لیگ برای رقیب تا مدتها کری می خوانند و فی نفسه این موضوع عجیب نیست و از جذابیت بالایی هم برخوردار است.
در روزهای اخیر وقتی نگاهی به کانال های مجازی دو تیم می اندازیم، گاهی لبخند می زنیم برخی اوقات غصه دار می شویم.

طرح آشتی هواداران سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا

به برخی از کری های این دو تیم در فضای مجازی دقت کنید:

هواداران پرسپولیس:

شش تایی ها لطفا سکوت!
العین هم شما رو شش تایی کرد
راستی از عمر عبدالرحمن چه خبر!
شیشعلی شش تایی شد

هوادران استقلال:
الهلال یادت نره
عمر خریبین سوراختون کرد
ژاوی .....کرد

عکس های تمسخر آمیز و استفاده از بی حرمتی های عربستانی ها در انتشار کاریکاتور هیزم به آتش دشمن ریختن و .....

واقعا جای تاسف دارد!
عربستانی ها از هر فرصتی استفاده می کنند تا در کنار ایادی شان در حاشیه خلیج فارس هر گونه ضربه ای به ایران وارد کنند و در این راه از ورزش استفاده می کنند تا حرمت ایران و ایرانی را بشکنند اما ما خودمان به آنها ارج و قرب می دهیم.

عمر عبدالرحمن بازیکن امارات کیست که ما از نام او برای تخریب هموطنمان استفاده کنیم و یا عمر خربین که انواع و اقسام الفاظ نامناسب را با پست های توهین آمیزاستفاده کرد تا بازیکنان ملی پوش ما در قالب تیم پرسپولیس را به تمسخر بگیرد و ما هم هر روز در این کانال و اون کانال در فضای مجازی آنرا دست به دست کنیم؟

پای حرف که می رسد ما ایرانی هستیم را همه بلدیم و فخر می فرشیم... اما پای عمل که می رسد فقط برای رقابت در فوتبال هموطنمان را به رقیب می فروشیم، آنهم رقیب بیگانه که خود را دشمن ما و ما را دشمن خود می داند.

طرح آشتی هواداران سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا

حریفانی که در ورزش و غیر ورزش حسرت ایران  را می خورند و هر روز در صدد ضربه زدن به ایران و ایرانی هستند.

لیگ برتر فوتبال ایران یک رقابت داخلی است و کری های سرخابی آنرا داغ تر از همیشه می کند و لازمه فوتبال به عنوان یک ورزش با نشاط است و اگر این کری ها در قالب فوتبالی به دور از توهین و ناسزا باشد، جذابیت هم دارد.

پرسپولیس و استقلال در بازی های فصل جاری لیگ برتر فوتبال برتر در 2 گروه متفاوت حضور دارند و متاسفیم که کری های  بین هواداران 2 تیم بیشتر از رجز خوانی برای رقیبانشان است.

استقلالی ها برای پرسپولیس کری می خوانند و پرسپولیسی ها برای آبی ها غافل از اینکه حریفان متمول آنها با پول هم نمی توانند  برای فوتبالشان هوادار جذب کنند.

مایه تاسف است که افتخار کنیم هموطنانمان در لباس آبی طعم شکست را در رقابت بین الملی بچشند و ما لبخند بزنیم و عکس این ماجرا برای تیم قرمز هم  صدق می کند.

به جملات زیر توجه کنید:

"مهم است که به وجود کشورمان افتخار کنیم ؛ ولی مهمتر از آن این است که  کاری کنیم کشورمان به وجودمان افتخار کند"

"وطن  تنها میراثی است که هرگز نمی توان آن را خرج کرد، هدیه داد و یا فروخت".

"بزرگی و عظمت یک مملکت منوط به وسعت خاک آن نیست بلکه مربوط به اخلاق و روحیات اهالی آن است."

و اما امیر مومنان علی علیه سلام می فرمایند:

الْإِنْصَافُ يَرْفَعُ الْخِلَافَ وَ يُوجِبُ الِائْتِلَاف‏

"انصاف، اختلافات را از بين مى ‏برد و موجب الفت و همبستگى مى ‏شود."

براحتی برای رقیب آنهم در مقابل تیم های خارجی آرزوی شکست می کنیم و این انصاف نیست.

طرح آشتی هواداران سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا

سابقه اینگونه رفتارهای متحد در بازی های بین المللی که تیم ملی فوتبال نیاز به پیروزی داشته وجود دارد و سرخابی در قالب پرچم 3 رنگ ایران اسلامی ورزشگاه آزادی را به جهنمی برای حریفان آسیایی بدل کردند و حریفان که چاره ای جز کُرنش در برابر این همه اقتدار را نداشتد به راه های دیگری متوسل شدند تا از حضور در ورزشگاه آزادی سر باز زنند چرا که اگر در بحث فنی هم حریف ما بودند زیر بار روانی ورزشگاه زانو خم کردند.

رنگ بازیکنان استقلال و پرسپولیس را فقط یک برگه قرارداد تعیین کرده است و تمام بازیکنان ایران اسلامی هستند.

دیدا استقلال و الاتفاق را فراموش نکردیم جائیکه پرسپولیسی ها با حضور در کنار استقلال نشان دادند رنگ ها در بازی های بین المللی بی رنگ است و پرچم ایران پر رنگ ترین رنگ دنیاست.

بازی پرسپولیس و آلیمای قزاقستان و ....  بیشمار بازی ها بوده اند که با هماهنگی کانون هواداران 2 تیم از این دست همکاری ها و نشانه های اتحاد فوتبالدوستان ایرانی بوده است.

مردم ایران نشان دادند زمانیکه پای حیثیت و شرف ایرانی به میان بیاید فارغ از رنگ ها و سلیقه ها، همه زیر 3 رنگ پرچم یک نام را فریاد می زنند و آن نام زیبای ایران است.

در بحث ورزش هم هواداران به خوبی نشان دادند که رنگ ها برای آنها اهمیتی ندارد زمانی که پای حیثیت و منافع ملی در میان باشد. هر فردی در جامعه یک تیم و یک رنگ را می پسندد و به آن تعصب و تعلق خاطر دارد که نمونه بارز آن هواداران سرخابی هستند. حتی هواداران تیفوسی 2 تیم هم زمانیکه نام ایران در میان است تعلقات خاطر و رنگ ها را کنار می گذارند و در مصاف با حریفان  خارجی، رقیب سنتی خود را تشویق می کنند. نمونه های زیادی از این نوع حمایت ها را مشاهده کرده ایم.

همین چند روز پیش بود که هواداران پرسپولیس در قطر به هنگام برگزاری بازی تراکتورسازی برابر الغرافه قطر در لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه حاضر شدند و یک صدا تیم تبریزی را تشویق کردند.

اتحاد هواداران سرخابی در سال 60 رخ داد. در آن زمان بحث انحلال فوتبال ایران مطرح شد و قرار بود تیم ها به صورت منطقه ای با یکدیگر بازی کنند. تماشاگران پرسپولیس و استقلال با یکدیگر همدل شدند تا جلوی این طرح را بگیرند.

در سال 68 و 69 که 2 تیم سرخابی برای اولین بار با هم در جام باشگاه های آسیا حضور داشتند، هواداران 2 تیم برای تشویق رقیب خود به ورزشگاه آزادی رفتند تا صد هزار تماشاگر یک صدا نماینده کشورمان در آسیا را حمایت کنند.

هنوز یادمان نرفته است که اوایل دهه 70 به هنگام بازی پرسپولیس و الهلال صد هزار هوادار که بخشی از آنها استقلالی بودند رقیب سنتی خود را تشویق کردند و با گل زیبای کرمانی مقدم، تیم الهلال مغلوب سرخپوشان پایتخت شد.  

زمانی که استقلال در دیدار نهایی جام باشگاه های آسیا به مصاف حریف ژاپنی خود رفت، هواداران پرسپولیس هم در ورزشگاه حاضر شدند و آبی پوشان پایتخت را تشویق کردند.

همدلی و اتحاد 2 تیم در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا هم رخ داد، جایی که استقلال به مصاف السد قطر رفت و هواداران پرسپولیس برای حمایت رقیب سنتی خود به ورزشگاه آزادی رفتند و یکصدا آبی پوشان پایتخت را صدا زدند.

هواداران پرسپولیس و استقلال در دربی سال 81 به علت مرگ هادی نوروزی با یکدیگر همدل شده بودند و هر 2 تیم همزمان هادی نوروزی و ناصر حجازی را تشویق می کردند.

به هر حال طرفداران 2 تیم استقلال و پرسپولیس با توصیه بزرگان خود از جمله مرحوم پورحیدری و پروین به ورزشگاه ها می رفتند تا تیم رقیب را تشویق کنند.

طرح آشتی هواداران سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا

در لیگ ایران رقابت کنید؛ جای بحث نیست، اما لیگ قهرمانان هم جای تعرض به حرمت های ایرانی نیست.

جای بسی تاسف دارد که از عمر خربین که زیر پرچم سعودی ها دست و پا می زند، یا عمر عبدالرحمن اماراتی که مسئولانشان ایران را نا امن می خوانند و میزبانی را از ما می گیرند؛ حمایت می کنیم فقط به بهانه اینکه ما 2 تیم همشهری با هم رقیب هستیم.

هنوز دیر نشده استقلال العین امارات اولین بازی است که باید این اشتراک فهم و اتحاد رنگ را به رخ آسیا بکشیم.

بعد از آن در لیگ برتر برای هم کری بخوانیم که این در داخل است و به ارتقاء فوتبال  کمک می کند و آن یکی تعصب ایرانی را زیر سئوال می برد.

بازی استقلال و العین می تواند فصل جدیدی برای هواداران فوتبال رقم بزند و پس از آن دیدار پرسپولیس و السد قطر ادامه راه بزرگ اتحاد سرخابی ها در بای های بین المللی باشد.

پیشنهاد این طرح را به کانون هواداران 2 تیم و البته مسئولان استقلال و پرسپولیس  خواهیم داد و می دانیم این دو تیم آنقدر هوادار دارند که اگر هواداران رقیب هم نیایند ورزشگاه یکپارچه قرمز و گاهی آبی می شود اما هر گاه این دو رنگ در کنار هم قرار گرفتند بار روحی فراوانی برای بازیکنان داشته است و امیدواریم این طرح  فوتبال باشگاهی ما را به سمت قهرمانی در آسیا سوق بدهد و در کنارش کری های جذاب دا خلی بدون توهین، بر حساسیت فوتبال باشگاهی در ایران بیفزاید.

علی جباری: اتحاد بین هواداران سرخابی  باید از پیشکسوتان آغاز شود

علی جباری درباره آشتی دادن هواداران استقلال و پرسپولیس گفت: ما پیشکسوتان باید در این زمینه پیش‌قدم باشیم تا این همبستگی بین هر دو گروه باشد.

طرح آشتی هواداران سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا

استقلال و پرسپولیس هردو برای مملکت خودمان هستند و باید از طرف هواداران حمایت شوند.

پیشکسوتان باید با اطلاعیه و صحبت‌هایی که انجام می‌دهند باعث آشتی بین هواداران شود. به این ترتیب جدا از استقلال و پرسپولیس باید تیم‌های دیگر همچون ذوب‌آهن و تراکتور را نیز مورد حمایت قرار دهیم تا آنها از طرف هواداران خود برنده باشند.

نه تنها استقلال و پرسپولیس بلکه 4 تیم برای حضور در آسیا باید حمایت داشته باشند تا موفق باشند. معتقدم اگر بچه‌های ما و پیشکسوتان پرسپولیس به این حمایت که مسلما به نفع دو تیم استقلال و پرسپولیس است توجه بیشتری کنند، آنها می‌توانند در آسیا برنده باشند و این برنده شدن در آسیا به نفع فوتبال ماست. باید دست به دست هم دهیم تا حمایت از سرخابی‌ها را در دستور کار قرار دهیم. شاید برخی ناسزاها در فضای مجازی یا دیگر جاها صورت بگیرد اما باید بگویم این کار درستی نیست و باید حمایت از تیم‌های ما در آسیا انجام شود تا آنها موفق شوند.

ورمزیار: باشگاه های استقلال و پرسپولیس  در طرح آشتی هواداران در بازی های بین المللی پیش قدم شوند

صادق ورمزیار پیشکسوت استقلال درباره آشتی دادن هواداران سرخابی گفت: ما در گذشته چنین چیزی را داشتیم و زمانی که بازی می‌کردیم هواداران هر دو تیم از یکدیگر حمایت می‌کردند. به نظر من آشتی دادن بین هواداران ابتدا باید از طرف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت گیرد. در گذشته به یاد دارم در بازی‌هایی که خودم به میدان می‌رفتم پرسپولیسی‌ها با حضور در ورزشگاه از ما حمایت می‌کردند و برعکس استقلالی‌ها نیز با حضور در ورزشگاه‌ها، پرسپولیسی‌ها را مورد حمایت قرار می‌دادند.

به نظر من آشتی دادن هواداران سرخابی اتفاق خوبی است و آنها باید در بازی‌های آسیایی از یکدیگر حمایت کنند و اقدام به خودزنی نکنند.

طرح آشتی هواداران سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا

حمایت‌های داخلی ما بی‌تردید مقابل تیم‌های عربستانی در آسیا یا در کشورهای خارج از ایران باعث می‌شود تیم‌ها نتایج بهتری را کسب کنند و ما با این حمایت‌ها می‌توانیم قدرت تیم‌های خودمان را مقابل حریفان بالاتر ببریم. باید رنگ را کنار بگذاریم و تیم‌های پرقدرت را روانه میدان کنیم تا درصد برد ما مقابل آنها بالاتر برود.

با حمایت‌هایمان می‌توانیم مقابل ناعدالتی‌های آنها جوابی داشته باشیم. درست همانند داور دیدار استقلال و العین که در بازی هفته گذشته با ناعدالتی باعث شد استقلال برنده میدان نباشد.

بی‌تردید حمایت‌ها ناعدالتی‌ها را از بین می‌برد و در طرف مقابل کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز متوجه این ناعدالتی‌ها می‌شود.

با حمایت‌ها و نتیجه‌های خوبمون می‌توانیم به نوعی اقداماتی که علیه ایران صورت می‌گیرد را به گوش AFC برسانیم.

سرپرست تیم فوتبال استقلال: استقلالی ها در بازی های آسیایی پرسپولیس به ورزشگاه بروند و تشویق کنند

نصرالله عبداللهی سرپرست تیم فوتبال استقلال درباره آشتی دادن هواداران گفت: خواهشم از هواداران استقلال این است که در دیدارهای آسیایی مقابل عربستانی‌ها رنگ‌ها را کنار بگذارند و یکدل و یکرنگ شوند. همچنین از آنها می‌خواهم برای حمایت‌ از تیم پرسپولیس به ورزشگاه بروند تا آنها بتونند مقابل تیم‌های عربستانی پیروز شوند.

طرح آشتی هواداران سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا

معتقدم باید کاری کنیم که هواداران یکرنگ و یکصدا شوند تا در مقابل تیم‌های اماراتی یا عربستانی بتوانیم آنها را شکست دهیم. هواداران عربستانی به قدری ما را در دیدارها اذیت می‌کنند که تنها راه مبارزه با آنها همدلی و یکرنگ بودن تیم‌های ایرانی است.

ستار همدانی: هواداران استقلال و پرسپولیس باید از یکدیگر حمایت کنند

ستار همدانی گفت: هواداران استقلال و پرسولیس باید 100 درصد از یکدیگر همایت کنند و در حال حاضر نمی دانم چه اتفاقی افتاده که هواداران هر دو تیم علیه یکدیگر اقدام می کنند و شاهد چنین برخورد هایی هستیم.

از قدیم عرف بر این بوده زمانی که در ایران بازی داشتیم هر دو تیم برای یکدیگر رقیب بوده اند البته رقیب سالم و در عین حال در مستطیل سبز با یکدیگر رقابت کنند، اما زمانی که نام آسیا و جام جهانی به میان می آید اسم ایران در صدر قرار می گیرد و باید برای حفظ این نام تلاش کنیم. رفتار ناشایست عربستانی ها کماکان به فوتبال ما آسیب می زند و ما با حمایت ها باید مقابل رفتار آن ها ایستادگی کنیم و با مدیریت بالا کاری کنیم تا آن ها نتوانند در خارج از زمین بر ما غلبه کنند .سوالی که همیشه برایم پیش امده این است که چرا عربستانی ها باید با ادعاهای خود فشار بیاورند که در کشور ما امنیت وجود ندارد؟

البته آن ها  این مسئله را می دانند که اگر به ایران بیایند 100 درصد بازنده هستند بنابراین عربستانی ها همیشه از تیم های های ما خواسته اند در کشورهای ثالث به میدان بروند.

حضور استقلال و پرسپولیس در کشور ها ثالث باعث می شود از احتمال برد آن ها کاسته شود. هدف اصلی عربستانی ها این است تا با کشاندن تیم های ایرانی به کشورهای دیگر حاشیه ایجاد کنند و آن ها را از برکت داشتن طرفداران کم کنند. هدف اصلی آن ها این است تا در مقابل تیم های ما 3 امتیاز بازی را کسب کنند و برای رسیدن به این هدف هر کاری می کنند.

طرح آشتی هواداران سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا

او ادامه داد :اگر واقعا ما به نام ایران احترام نگذاریم و در کنار یکدیگر قرار نگیریم، مطمئنا بیشترین آسیب را می بینیم، چون هدف عربستانی ها این است که میان استقلال و پرسولیس تفرقه بیاندازند. من از تمام طرفداران خواهش میکنم و دست تک تک آن ها را میبوسم تا در بازی های خارج از کشور پشت یکیدگر باشند و در لیگ داخلی کشورمان نیز به یکدیگر احترام بگذارند و قداست فوتبال و ورزش را زیر سوال نبرند، البته یکسری از افراد هدفمند به حواشی می پردازند که بهتر است آن ها به خاطر نام ایران دست از این کار بکشند و اجاز ندهند اتفاقات ناگوار رخ دهد که دیگر نتوانیم آن ها را جمع کنیم. متاسفانه این افراد فقط به فکر رسیدن به اهداف خود هستند البته مردم ما هوشیار هستند و به خوبی می دانند برای مقابله با این حواشی چه کار کنند. از هواداران استقلال و پرسپولیس خواهش دارم با افرادی که خط دهنده هستند و در فضای مجازی فعالیت دارند، مقابله کنند چرا که آن ها در صدد این هستند که حرمت فوتبال را از بین ببرند. با قرار گرفتن درکنار هم سعی کنیم فوتبال را به رخ آسیا بکشانیم چرا که فوتبال ما پتانسیل بالایی دارد.

فنونی زاده: در دوره ما اتحاد بین هواداران 2 تیم وجود داشت

مرتضی فنونی زاده درباره اتحاد سرخابی ها در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: اتحاد میان طرفداران 2 تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال در دوران ما وجود داشت. هواداران استقلال در بازی تیم ما برابر الهلال عربستان به ورزشگاه آزادی آمدند و پرسپولیس را تشویق کردند تا بتوانیم از سد حریف عربستانی خود عبور کنیم. همچنین طرفداران پرسپولیس هم برای تشویق رقیب سنتی خود در بازی های آسیایی به ورزشگاه رفتند. 

او ادامه داد: وحدت و همدلی میان هواداران 2 تیم استقلال و پرسپولیس در دوران گذشته بوده است اما اکنون این موضوع کمرنگ شده است. مرحوم پورحیدری و علی پروین در زمان بازی های 2 تیم در آسیا از هواداران تیم های خود درخواست می کردند که برای تشویق رقیب سنتی خود به ورزشگاه بروند.

طرح آشتی هواداران سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا

 فنونی زاده درباره توهین هواداران سرخابی در فضای مجازی تصریح کرد: با توجه به اینکه یک هفته از دربی سرخابی ها گذشته است هنوز حساسیت این دیدار برای هواداران 2 تیم وجود دارد و همین موضوع باعث شده است که آنها هنوز برای هم کری بخوانند. به هر حال زمان ما تلفن همراه نبود و کری خوانی هواداران در فضای مجازی وجود نداشت.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره راهکارش برای ایجاد اتحاد و همدلی میان هواداران سرخابی گفت: باشگاه های استقلال و پرسپولیس فقط اسم فرهنگی را به یدک می کشند و مسئولان هر 2 تیم باید برنامه های فرهنگی برای هواداران خود در نظر بگیرند تا آنها به درستی تیم رقیب را در بازی های آسیایی تشویق کنند.

او ادامه داد: مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره 2 باشگاه باید به هواداران خود توصیه کنند که برای تشویق تیم استقلال در بازی های آسیایی به ورزشگاه بروند تا رقیب خود را در این رقابت ها تنها نگذارند. جلسه هماهنگی مسئولان و لیدرهای 2 تیم فقط نباید برای دربی برگزار شود و برای بازی های آسیایی هم باید این جلسات برگزار شود.

فنونی زاده در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم طرفداران 2 تیم پرسپولیس و استقلال در مستطیل سبز هم با یکدیگر رفاقت داشته باشند تا این 2 تیم بتوانند برابر رقبای خود در آسیا به موفقیت دست یابند.

زادمهر: هواداران واقعی سرخابی از رقیب سنتی در آسیا حمایت می کنند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هواداران واقعی فوتبال نگاه ملی به بازی های آسیایی دارند و هر 2 تیم استقلال و پرسپولیس در آسیا حمایت می کنند.

محمد زادمهر درباره اتحاد میان هواداران سرخابی در بازی های آسیایی اظهار کرد: هواداران واقعی فوتبال نگاه ملی به بازی های پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا دارند و از هر 2 تیم در این رقابت ها حمایت می کنند.

او ادامه داد: من در بازی استقلال و العین امارات که داور 2 پنالتی به اشتباه به ضرر استقلال گرفت به عنوان هوادار پرسپولیس از شدت ناراحتی تا صبح نخوابیدم. به هر حال استقلال نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیاست و هواداران پرسپولیس باید برای تشویق این تیم به ورزشگاه ها بیایند و از تیم رقیب حمایت کنند.

زادمهر بیان کرد: زمانی که 2 تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند باید احساسات بر منطق غلبه یابد و هواداران 2 تیم با یکدیگر همدل شوند و رقیب سنتی خود را تشویق کنند.

طرح آشتی هواداران سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: اتحاد و همدلی میان هواداران سرخابی در دوران ما هم وجود داشت. بازیکنان 2 تیم در داخل زمین با یکدیگر رقابت دارند اما در بیرون از زمین رفاقت در میان آنها حاکم است. کری خوانی میان هواداران سرخابی باید همراه با احترام باشد.

او درباره توهین و تمسخر هواداران 2 تیم در فضای مجازی اظهار کرد: رفتار برخی از هواداران در فضای مجازی درست نیست. با توجه به اینکه بازی های آسیایی یک بحث ملی محسوب می شود باید فرهنگ سازی شود تا هواداران به شکل مناسب تیم خود و رقیب سنتی را تشویق کنند.

زادمهر درباره راهکارش برای آشتی ملی میان هواداران سرخابی بیان کرد: مسئولان و لیدرهای هر 2 تیم باید فرهنگ سازی کنند و هواداران خود را برای حمایت از تیم رقیب سنتی خود ترغیب کنند. بازیکنان 2 تیم هم باید در مصاحبه های خود دقت کنند تا حریف سنتی خود را تحقیر و کوچک نکنند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم هواداران فهیم 2 تیم استقلال و پرسپولیس در بازی های حساس لیگ قهرمانان آسیا همدیگر را حمایت کنند تا این 2 تیم بتوانند برابر حریفان آسیایی خود به موفقیت دست یابند.

کلانی: منافع ملی منجر به اتحاد و همدلی میان هواداران سرخابی می شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بحث منافع ملی منجر به اتحاد و همدلی میان هواداران پرسپولیس و استقلال می شود.

حسین کلانی درباره اتحاد ملی میان هواداران سرخابی در بازی های آسیایی اظهار کرد: زمانی که بحث منافع ملی پیش می آید هواداران 2 تیم استقلال و پرسپولیس از تیم رقیب حمایت می کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر میان هواداران 2 تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس اتحاد و همدلی وجود دارد. البته برخی از افراد هستند که با رفتار و حرکات خود باعث تحریک هواداران می شوند و به تیم خود لطمه می زنند.

کلانی بیان کرد: هواداران 2 تیم استقلال و پرسپولیس در بازی های آسیایی کاری به رنگ پیراهن تیم ها نداشته باشند و تیم رقیب خود را به عنوان نماینده فوتبال ایران تشویق کنند. رقابت میان این 2 تیم در زمین مسابقه جذاب و دیدنی است اما زمانی که بحث منافع ملی مطرح می شود باید هواداران 2 تیم از یکدیگر حمایت کنند و رفاقت در میان آنها به وجود آید.

طرح آشتی هواداران سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره توهین و تمسخر میان هواداران 2 تیم در فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد رفتار ناشایستی انجام می دهند و به رقیب سنتی خود توهین می کنند که اقدامشان درست نیست. به هر حال در فضای مجازی نباید به غرور ملی آسیب برسد.

او درباره راهکارش برای آشتی ملی میان هواداران سرخابی بیان کرد: رسانه ها نقش بزرگی در ایجاد همبستگی میان هواداران 2 تیم دارند. به هر حال روزنامه ها باید هواداران سرخابی را آگاه کنند که بازی های آسیایی به عنوان بحث ملی شناخته می شود و در این رقابتها از تیم رقیب حمایت کنند.

کلانی در پایان خاطر نشان کرد: اتحاد و همدلی میان هواداران از دست مسئولان 2 تیم خارج شده است و لیدرها وظیفه دارند میان هواداران دوستی و مودت به وجود آورد.

درخواست آشتی هواداران را پیشنهاد دادیم تا در سریعترین زمان ممکن مسئولان باشگاه فرهنگی پرسپولیس و استقلال در قالب اطلاعیه و بیانیه از هواداران خود بخواهند هر دو تیم را در بحث ملی سرمایه یاران و آبرو اعتبار فوتبال کشورمان بدانند و در بازی استقلال و العین و از سوی دیگر بازی پرسپولیس و السد در تهران این طرح برای همیشه نهادینه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
عشقه فقط پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
استقلالی ها سرور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
عشق فقط پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
احسان صفری
۲۳:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
من پرسوپلیسی اما دلم نمیاد استقلال یا نمایده دیگر ایران مقابل اعراب شکست بخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
من پرسپولیسی هستم اما با کمال افتخار.. جلو عربستان استقلال قرار میگرفت همه جوره طرفدارش بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
من طرفدار سرور و سالار تیم های جهان پرسپولیسم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
عشق است استقلال پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۶:۲۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
درود بر نویسنده متنی به این زیبااااااا.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
دم سردربیر رسانه گرم .
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۵:۵۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
ماازبچگی طرف داره استقلال هستم و خواهم بود
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۵:۵۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
ماازبچگی طرف داره استقلال هستم و خواهم بود
Iran (Islamic Republic of)
پاک سرشت
۱۵:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
من پرسپولیسی ام برای استقلال گریه ام گرفت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
عشق فقط پرسپولیس
اما برای من تو اسیا فرقی نداره استقلال یا پرسپولیس هر دو مهم هستند واقعا دوست ندارم عربستان پیروز بشن ......امیدوارم هر دو تیم تو اسیا با تشویق هواداران پیروز بشن به امید موفقیت برای هر ۲ تیم❤
Iran (Islamic Republic of)
Hamid
۱۵:۱۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۳:۴۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
من به عنوان یه استقلالی دوست دارم همیشه دوست دارم پرسپولیس ببازه چه تو ایران چه تو آسیا . ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
حالا ببین پرسپولیس می بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
رسپولیس عشقه
Iran (Islamic Republic of)
T,3☆☆4
۱۳:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
کاش میشد مثل قبل در کنار هم بودن را تجربه کرد و لذت برد, ولی از وقتی این فضای مجازی وارد زندگی مردم شده اخلاق هم با اومدن اون رفته
Iran (Islamic Republic of)
T,3☆☆4
۱۳:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
کاش میشد مثل قبل در کنار هم بودن را تجربه کرد و لذت برد, ولی از وقتی این فضای مجازی وارد زندگی مردم شده اخلاق هم با اومدن اون رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
زنده باد ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
پرسپولیس عشق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
من یه پرسپولیسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
پرسپولیس عشق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
استقلال سرور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
من بی طرف هستم فقط تیم ملی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
استقلالیم
-
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
من پرسپولیسی هستم ولی در بازی با عرب ها عاشق استقلالم هر گلی که هموطنان استقلالیم به عرب ها میزنند خیلی خوشحال میشم و در بازی با العین به عنوان یک پرسپولیسی به آزادی میرم و استقلال رو تا دقیقه 90 تشویق میکنم.زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
استقلال خودش هوادار داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
.زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
یاشاسین تراکتور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
انشالله پیروزی تیم ملی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
یاشاسین پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
فوتبال عاشقشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
من شصت سال است که هواداراستقلالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
همه برا هم می اییم ،من استقلالیم اما برا پرسپولیس هم می ایم ،زند باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
ما تو آسیا مشکلی با پرسپولیسی ها نداریم امیدوارم موفق باشند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
واقعا من بعنوان یک استقلالی دوست دارم هم وطن های خودم تو امارات الوصل شکست بدن با اقتدار صعود کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
ماطرفدارای استقلال ازادیو پرمیکنیم دوشنبه پرسپولیسی لطفا نیاد که جانیس
Iran (Islamic Republic of)
Hassan
۱۰:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالیه لطفا لطفا این موضوع را به کانون هوادران دو تیم اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
Hassan
۱۰:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالیه لطفا لطفا این موضوع را به کانون هوادران دو تیم اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۰:۴۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
با سلام
امیدوارم روزی اینجوری متحد علیه تیم های رقیب باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
اول ایرانم
بعدم. ایرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
استقلاليم با افتخار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
پرسپولیسم
آخرین اخبار