محمدی گفت: بنیاد مادر وابسته به هیچ نهاد و گروه دولتی و غیر دولتی نیست و فعالیت سیاسی در بنیاد مادر صددرصد ممنوع است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  غلامرضا محمدی بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر امروز در دومین همایش ملی نقش و جایگاه مادر واقع در سالن کوثر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با اشاره به همراه بودن رابطه بنیاد مادر و کارگر دانشگاهی عنوان کرد: بنیاد مادر تا سال ۱۴۰۰ با سایر دانشگاه‌های کشور تفاهم نامه‌ای امضا کرده است که در سال ۱۳۹۷ در دانشگاه روانشناسی فردوسی مشهد سال ۱۳۹۸در دانشگاه شهید بهشتی، سال ۱۳۹۹ در دانشگاه تبریز و سال ۱۴۰۰ در دانشگاه علامه طباطبایی، همایش بنیاد مادر برگزار خواهد شد.

محمدی در خصوص ۲ اصل منشور در بنیاد مادر، بیان کرد: بنیاد مادر وابسته به هیچ نهاد و گروه دولتی و غیر دولتی نیست و هرگونه فعالیت سیاسی در بنیاد مادر ۱۰۰ درصد ممنوع است ، چرا که هرگونه فعالیتی که با سیاست تداخل پیدا می‌کند به نتیجه نمی‌رسد، دوم اینکه بنیاد مادر به تبعیضی از نظر زبان رنگ نژاد، قومیت، ملیت، مذهب و مرز جغرافیایی اعتقاد ندارد، این موضوع برگرفته از گفته تاریخی نبی اکرم(ص) است که فرمودند بهشت زیر پای مادران است؛ تا جایی که اطلاعات دارم در هیچ روایتی نیامده که مادران با دین و یا شکل خاصی مدنظر پیامبر باشند؛ ایشان نفرمودند ام‌المومنین ، ام العرب یا ام المسلمین،ایشان همه را جمع بسته‌اند به همین دلیل همه مادران کره خاکی بدون هیچ گونه تبعیض برای ما عزیز و قابل احترام هستند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مادر یک بنیاد فرهنگی است که در خصوص جایگاه و نقش مادر در قرن حاضر فعالیت می‌کند، اذعان کرد: جایگاه و نقش مادر بنابر دلایلی به خصوص در قرن حاضر در همه کشورها دچار سقوط اخلاقی شده است، یعنی احترام و جایگاه والدین به خصوص مادر از همه جهات خدشه دار شده است.

بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر در خصوص متفاوت بودن نگاه افراد جامعه در اکثر موضوعات، اظهار کرد: نگاهی که ما داریم با نگاه جوانان امروز در بسیاری از موضوعات به خصوص جایگاه مادر متفاوت است، انتظار داریم اساتید دانشگاه‌ها و مراجع علمی و دینی به این سوالات پاسخ بدهند، بنیاد مادر ضمن احترام به  حفظ ارزش‌های فرهنگی و دینی،  با برگزاری این گونه همایش‌ها در نظر دارد با پاسخ منطقی به سوالات جوانان،این ارزش ها را به نسل آینده انتقال دهد.

محمدی با اشاره به این موضوع که هیچ کاری به اجبار میسر نخواهد بود در در خصوص جمعی بودن بنیاد مادر عنوان کرد: بنیادها و NGO های مختلفی در سراسر کشور به ثبت رسیدند که تنها بخشی از جامعه را در بر می‌گیرند در صورتی که بنیادی مثل بنیاد مادر متعلق به همه است.

وی یادآورشد: بنیاد مادر از شیراز شروع  شد و در حال ثبت در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا است صدای ما از مرزهای کشور فراتر رفته  است، امیدواریم در این راه  بتوانیم تدین ، تمدن و فرهنگ قوی کشورمان را به جهانیان ارائه دهیم.

اهمیت جایگاه زن در حدیث معروف کسا

آیت‌الله محمد موسوی بجنوردی در همایش ملی جایگاه و نقش مادران اظهار کرد : بر اساس حدیث معروف کسا که باری تعالی در پاسخ به سوال جبرئیل فرمود: همه افراد تحت کسا ، منتسب به فاطمه هستند، اهمیت وجود زن و جایگاه ویژه آن بسیار مشخص است.

وی در خصوص ارزش زنان در جامعه اظهار داشت: ارزش انسان به جسم او نیست بلکه به قول بوعلی سینا هویت هر انسان بر اساس نفس ناطقه است و نفس ناطقه زن و مرد ندارد. جایگاه هر فرد در جامعه بر اساس تقوا و عقل و عدالت مشخص می‌شود نه جنسیت او.

 آیت الله موسوی بجنوردی در خصوص بحث تقسیم ارث، متذکر شد: مسئولیت اقتصادی هر خانواده با مرد خانه است، پس در خصوص ارث این مسئله حائز اهمیت است لذا در مورد مردانی که حقوق زن را تصاحب می‌کنند، گفته می‌شود این عمل خارج از قوانین اسلام است، باید توجه داشت که تامین مخارج زن بر عهده همسرش است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مادر بر فرزند ولایت دارد، اینگونه پاسخ داد: اگر پدر در قید حیات باشد ولایت فرزند با پدر در غیر این صورت با مادر است، در گذشته گفته می‌شد که زن بر فرزند ولایت ندارد اما اکنون زمان تغییر کرده و علم در جامعه فراگیر شده است، با حضور فعال زنان در جامعه، زن‌ها منسب و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند که حتی می‌توانند به عنوان مبلغ دینی فعالیت داشته باشند، زن میتواند بر فرزندش ولایت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اعظم فرمودند که من مبعوث شده‌ام تا اخلاق را در جامعه پیاده کنم ، در خصوص بحث اخلاق یادآور شد: اخلاق همه گیر است یعنی بایدها ونبایدهایی دارد که فقط اسلام را در بر نمی‌گیرد و شامل حال همه انسانها است، حکم عقل 2 قسمت دارد، همانطور که در شرع گفته شده است، هر آنچه که عقل نیکو پندارد شرع هم نیکو می‌پندارد ، شرع ما حکم عقل عملی است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رویا مجرد
۱۹:۵۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام . تجلیل از مادر فقط برای مادرهایی هست که در قید حیات هستن ؟
آخرین اخبار