رئیس اداره دامپزشکی زابل گفت: ۲۸ لاشه گاو مسموم شده به علت سم پاشی ناصحیح در روستای محمد آباد بنجار این شهرستان معدوم شد.

معدوم سازی ۲۸ لاشه گاو مسموم شده در زابلحامد گنجعلی رئیس اداره دامپزشکی زابل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت : کارشناسان اداره دامپزشکی زابل در جریان بازدید میدانی از دامداری این روستا متوجه شدند که مالک گاوداری هنگام سم پاشی برای مقابله با کنه، خودسرانه اقدام به بالابردن دُز سم مصرفی کرده که در نهایت گاو‌ها مسموم شده اند.

وی با بیان اینکه این لاشه‌ها به علت مسمومیت با سم غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شد، گفت: کارشناسان این اداره پس از انجام هماهنگی لازم با مراجع قضایی به منظور جلوگیری از مخاطرات بهداشتی و تهدید سلامت مردم در محل کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان معدوم سازی را انجام دادند.

رئیس اداره دامپزشکی زابل وزن لاشه‌های معدوم شده را در مجموع ۶ هزار و ۱۲۷ کیلوگرم ذکر کرد.

وی از دامداران خواست برای معالجه دام ها، مقابله با آفات و حفظ سرمایه‌های خود توصیه‌های دامپزشکان را جدی گرفته و دستورات داده شده را بطور دقیق اجرا کنند، گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم با متخلفان انجام شود.

 

انتهای پیام/ی

 

کشف ۲۸ لاشه گاو مسموم شده در زابل 

 

برچسب ها: بهداشت ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.