نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه گفت:مدیریت و مسئولیت وسیله شهرت و دنیا طلبی و فخر و تکبر برای دیگران نیست بلکه وسیله امتحان الهی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه  در جلسه اخلاق ویژه مدیران استان که در اداره کل امور اقتصاد و دارایی برگزار شد با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن گفت: در عالم اسلام خداوند برای زن جایگاه بسیار ویژه ای قایل شده است چرا که قبل از اسلام زن از هیچ جایگاهی برخوردار نبود و در دوران جاهلیت، اعراب فرزند دختر را برای خود ننگ و مایه خفت و خواری می دانستند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: اسلام با ظهور و بروز خود بر تمام این افکار خط بطلان کشید و ارزش و کرامت وجودی را به زن بازگرداند و نشان داد از لحاظ ارزش زنان هیچ تفاوتی با مردان ندارند.

وی با بیان اینکه خداوند حضرت فاطمه زهرا(س) را نماد ارزش گذاری به زن قرار داده است، گفت: پیامبر اعظم با توجه و اهمیت ویژه به دختر بزرگوارشان هم جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) را نشان می دادند و فرهنگ و تفکر دین اسلام را در وجود فاطمه زهرا (س) متبلور می ساختند.

امام جمعه ارومیه با گرامیداشت روز زن اضافه کرد:ما نیز باید به تاسی از پیامبر و دختر بزرگوارشان به زنان اهمیت داده و انها را تکریم کنیم تا جایگاه ،مقام و منزلت و ارزش و کرامت انها در جامعه بیشتر نمایان شود.

نماینده ولی فقیه در اذربایجان غربی در ادامه با بیان بخشهایی از فرمان حضرت علی(ع)به مالک اشتر مدیرت و مسئولیتها را وسیله امتحان الهی خواند و افزود: مدیریت و مسئولیت وسیله شهرت و دنیا طلبی و فخر و تکبر برای دیگران نیست بلکه خداوند از ای طریق میزان ظرفیت افراد را درعمل به وظایف خویش،برخورد و رفتار با مردم و حل مشکلات انها امتحان میکند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر اینکه مسئولان باید خود را خادم مردم بدانند ،یادآور شد:روحیه فخرفروشی بزرگ بینی در مدیریت و مسئولیتها باعث فساد قلب و روح و تغییر سرنوشت انسان و از دست رفتن فرصت خدمتگزاری به مردم می شود.

عفو و گذشت مدیران نسبت به زیردستان و خوشحال نشدن از تنبیه انان،صبر و بردباری پیشه کردن به هنگام خطا و اشتباه کارمندان و عجله نکردن در برخورد با انان با توجه به توصیه های حضرت علی(ع)به مالک اشتر از دیگر تاکیدات امام جمعه ارومیه به مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی استان بود.
انتهای پیام/م

مسئولیت در امور دنیا وسیله آزمایش الهی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.