مراسم زنگ نیکوکاری هم‌زمان با سراسر کشور در هزار و ۷۰۰ مدرسه استان کردستان باهدف کمک به دانش آموزان نیازمند برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در مراسم جشن نیکوکاری که در دبستان پسرانه بعثت سنندج برگزارشد گفت:این جشن هرساله در آستانه سال جدید و باهدف کمک به نیازمندان همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود
وی افزود:نخستین روز جشن نیکوکاری در سطح هزار و ۷۰۰ مدرسه استان کردستان برگزار می‌شود.
 
وی افزود: برگزاری جشن نیکوکاری درسطح مدارس باهدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و سنت‌های حسنه الهی در قشر نوجوان و دانش آموزان برگزار می‌شود.
 
شیخی زاده بابیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری‌شده در سطح همان مدارس برای کمک به دانش آموزان نیازمند صرف می‌شود، گفت: برگزاری زنگ نیکوکاری با همکاری آموزش‌وپرورش و سازمان دانش‌آموزی صورت می‌گیرد.
 
وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین کار‌های ارزشی در جامعه که تأکید بزرگان دین ما است در زمینه رسیدگی به افراد محروم جامعه است، افزود: با پرپایی پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز در ۱۷ و ۱۸ همین ماه در سطح میادن اصلی شهرستان‌های استان کردستان و میعادگاه‌های نماز جمعه زمینه کمک‌های خیران فراهم می‌شود.
 
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بابیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد، گفت: امسال نیز امید است با مشارکت مردم خیرخواه استان کردستان بیش از سال گذشته جمع‌آوری شود و این کمک‌ها در آستانه سال نو در بین نیازمندان توزیع و بخشی از نیاز‌های آن‌ها تأمین شود.
 
ماموستا سید احسن حسینی، امام‌جمعه موقت سنندج نیز در ادامه مراسم، با اشاره به اینکه کمیته امداد با جمع‌آوری کمک‌های مردمی زمینه خدمت به محرومان جامعه را فراهم کرده است، گفت:کسانی که حامی فقرا هستند و در کار‌های نیک مشارکت دارند خداوند برای آن‌ها ارزش و احترام قائل می‌شود.
 وی افزود: نیکوکاران همان‌طور که دست فقرا را می‌گیرند، خداوند نیز دست آن‌ها را می‌گیرد و به آن‌ها سعادت و خیروبرکت می‌بخشد و از حسادت و شرارت محفوظ می‌کند.

انتهای پیام/م

آغاز جشن نیکوکاری در مدارس استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.