در آستانه برگزاری همایش ملی ریحانه النبی نمایشگاه کتاب و صنایع دستی ریحانة النبی در شهرستان مهر آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در خصوص این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و آثار هنری با حضور هنرمندانی از استان فارس و نمایش آثار برگزیده به مناسبت همایش ملی ریحانه النبی آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۵۴ غرفه به ارائه آثار ۵۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران شهری و روستایی استان فارس اختصاص داده شده، افزود: در این نمایشگاه هنرمندان در ۲۰ رشته آثار و محصولات هنری خود را عرضه می‌کنند که این آثار در زمینه سنگ کاری، معرق، فرش و گلیم بافی، منبت کاری، مشبک، خاتم، آیینه کاری، موسقی، چرم دوزی خطاطی و لباس محلی می‌پردازند.

امیری با اشاره به جایگاه آثار و هنر‌های هنرمندان جنوب استان فارس به ویژه شهرستان مهر در این نمایشگاه تصریح کرد: هنرمندان جنوب استان فارس و شهرستان مهر نیز محصولات تولیدی خود را در زمینه حصیر بافی، گلیم بافی، قالی بافی، رخ دوزی، سبد بافی، سپ، خوس دوزی و لباس محلی را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه رونمایی از تابلو ضامن آهو اثر استاد جدی یکی از برنامه‌های این نمایشگاه است، ادامه داد: نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و بازی‌های فکری با مشارکت منطقه عملیاتی پارسیان و با ارائه بیش از هزار عنوان و ۱۰ هزار جلد کتاب با تخفیف ۵۰ درصد عرضه شده است.

وی اضافه کرد: به مناسبت همایش ملی ریحانة النبی و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تعداد ۱۱۰ عنوان کتاب با محوریت آن حضرت در نمایشگاه عرضه شده، که این نمایشگاه از ۱۸ اسفند ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.
انتهای پیام/ت

برگزاری نمایشگاه کتاب و صنایع دستی ریحانة النبی در مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار