به‌منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و به لحاظ آمادگی بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، مانور سلامت نوروزی در دیلم اجرا شد.

طرح مانور بسیج سلامت نوروزی در شهرستان دیلم اجرایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم صبح چهارشنبه در این مانور اظهار داشت: هرساله در آستانه ایام نوروز و افزایش برخی از مراکز تهیه و توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی ازجمله فروشگاه‌ها، اماکن اقامتی، اماکن بین‌راهی و سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر و کنار جاده، مجموعه معاونت‌های بهداشتی سراسر کشور و شبکه‌های بهداشت و درمان، مسئولیت تأمین شرایط بهداشتی، در راستای حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز اپیدمی‌های منطقه، از آب و غذا در این ایام را بر عهده‌دارند.

محمود ذاکری افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه سال جاری تا پایان روز ۱۵ فروردین ۹۷ به‌صورت شبانه‌روز و از ساعت هشت صبح لغایت ۲۰ شب در کلیه روز‌های اداری و تعطیلات و در صورت لزوم تا رفع مشکلات و رسیدگی به شکایات مردمی سامانه ۱۹۰ با همکاری پرسنل محترم بهداشت محیط اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: هدف کلی اجرای مانور، حفظ سلامتی شهروندان و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات، افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و همچنین نظارت بر اماکن عمومی، بین‌راهی، اقامتی و ساحل است.

ذاکری افزود: نمونه‌برداری از مواد غذایی حساس مراکز تهیه و فروش مواد غذایی و کنترل کیفی آب آشامیدنی (کلر سنجی و نمونه‌برداری) در اماکن عمومی و اقامتی از اهداف اختصاصی مانور است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ تخلفات بهداشتی در سطح شهرستان را برای بررسی و رفع، به بازرسین بهداشت محیط اعلام کنند.

انتهای پیام/م

مانور بسیج سلامت نوروزی در شهرستان دیلم برگزار شد

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغدیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.