غرس 4 هزار اصله نهال در شهرک صنعتی مورچه‌خورت

مدیر منابع طبیعی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: در ادامه نهال کاری در هفته منابع طبیعی، عملیات غرس 4هزار اصله نهال در شهرک صنعتی مورچه‌خورت آغاز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اکبری امروز در مراسم غرس نهال در شهر صنعتی مورچه‌خورت شاهین‌شهر اظهار کرد: در ادامه نهال کاری در هفته منابع طبیعی، عملیات غرس 4 هزار اصله نهال در شهرک صنعتی مورچه‌خورت آغاز شد.

وی به تقاضای فعالان بخش صنعت برای کاشت 6 هزار اصله نهال اشاره کرد و افزود: به علت تقاضای کاشت نهال در مناطق دیگر و محدودیت تعداد نهال‌های موجود، 4 هزار اصله نهال با همکاری واحدهای صنعتی در مناطق عمومی این شهرک صنعتی غرس می‌شود.

مدیر منابع طبیعی شهرستان شاهین‌شهر و میمه کاشت 650 اصله نهال را در پایگاه‌های امداد جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر این شهرستان را از برنامه این هفته نام برد که در مجموع 12 هزار اصله نهال مقاوم با شرایط کم‌آبی در هفته منابع طبیعی کاشته می‌شود.

اکبری وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شاهین‌شهر و میمه را 420 هزار هکتار بیان کرد و اظهار داشت: مراتع این شهرستان که در ردیف مراتع متوسط و ضعیف هستند با خطر چرای بی‌رویه دام روبرو هستند، دامداران بیش از ظرفیت تولید علوفه  مراتع، دام‌های خود را به چراگاه‌های می‌آورند.

این کارشناس منابع طبیعی راه‌اندازی گشت‌های سیار شاخ شماری دام و کنترل کوچ را از برنامه محیط‌بانان در سال به‌ منظور حفاظت از پوشش گیاهی مراتع ذکر کرد.

وی نبود مناطق بیابانی در این شهرستان را در پی کنترل شدید چرای دام  و همکاری کشاورزان و دامداران در حفاظت از منابع طبیعی دانست و گفت: پوشش گیاهی این منطقه با شرایط کم‌آبی سازگار شده است بطوری که گیاهان مرتعی با حداقل بارندگی سالیانه ادامه حیاط می‌دهند.

مدیر منابع طبیعی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از اجرای طرح جنگل‌کاری در 50 هکتار عرصه‌های منابع طبیعی بخش میمه خبر داد که این طرح در ادامه جنگل‌کاری  و کپه‌کاری مناطق حسن‌رباط، جعفرآباد، خسروآباد و ونداده در این شهرستان در حال اجراست.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.