نماینده مردم شیراز گفت: ما مخالف انتقال جعبه سیاه هواپیمای تهران- یاسوج به فرانسه هستیم.

کمیسیون اصل 90 با انتقال جعبه سیاه هواپیمای تهران- یاسوج به فرانسه مخالف استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در جلسه علنی امروز(چهارشنبه16 اسفند ماه) طی تذکری شفاهی گفت: کمیسیون اصل 90 با وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان هواپیمایی کشور مکاتباتی داشته است که نماینده این کمیسیون بر همه مراحل پرونده سقوط هواپیمای تهران- یاسوج نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: با این شرایط سوال ما این است که چرا سازمان هواپیمایی با کمیسیون اصل 90 همکاری نمی‌کند و به چه علت نمی‌خواهد ما بر این مسئله نظارت داشته باشیم؟

پارسایی با بیان اینکه جعبه سیاه در داخل کشور خودمان قابل رمز گشایی است، تصریح کرد: ما مخالف انتقال جعبه سیاه این هواپیما به فرانسه هستیم.

نماینده مردم شیراز با اشاره به اینکه اگر بنا به هر دلیلی امکان رمزگشایی این جعبه سیاه در کشورمان وجود ندارد باید فایل اجرایی آن را به شرکت ATR بفرستند، افزود: ما 18 فروند ATR خریداری کردیم که هنوز آنها را تحویلمان ندادند و چه ضمانتی وجود دارد که این جعبه سیاه به درستی رمزگشایی شود.

وی با تأکید بر اینکه ایران هفت برابر استانداردها سوانح هوایی دارد، اظهار کرد: چرا امکانات رمزگشایی جعبه سیاه در داخل کشورمان فراهم نیست؟

پارسایی تأکید کرد: ما خواستار بازگرداندن این جعبه سیاه به داخل کشور هستیم تا با نظارت کارشناسانه شرکت ATR و کمیسیون اصل 90 رمزگشایی شود.

علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: باید ببینیم قوانین بین‌المللی در این باره چه می‌گوید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این که شما گفتید کمیسیون اصل 90 باید در همه مراحل بررسی این پرونده حضور داشته باشد درخواست شماست اما اینکه آیا آنها این اختیار را دارند که این موضوع را بپذیرند یا خیر، قابل بحث است و باید ببینیم قوانین سازمان هوانوردی بین‌المللی در این باره چیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
هیچ اعتمادی به کشور فرانسه نیست . خدا دشمنان اسلام را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
هیچ اعتمادی به کشور فرانسه نیست . خدا دشمنان اسلام را نابود کنه
آخرین اخبار