آخوندزاده گفت: علاوه بر توان موشکی که برای کشور بازدارندگی ایجاد می کند، محققان هم کشور را در برابر دشمنان بیمه می کنند.

محققان، ایران را مانند توان موشکی کشور در برابر دشمنان بیمه می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخوندزاده قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در همایش دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: اکنون ۶۲۰ دانشمند ایرانی اچ ایندکس (شاخصی عددی است که می‌کوشد بهره‌وری و تأثیرگذاری علمی دانشمندان را به صورت کمی نمایش دهد)  بالای ۱۵ دارند این در حالی است که اکنون ترکیه با اعتبارات پژوهشی فراوان بدون تحریم در کل کشور خود ۶۰۰ دانشمند دارای اچ ایندکس بالای ۱۵ دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر توان موشکی که برای کشور بازدارندگی ایجاد می کند؛ تمام محققان ایران هم کشور را در برابر دشمنان بیمه و قدرت بازدارندگی برای ایران ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی در کشور ایران اندک است، اظهار کرد: این ۶۲۰ دانشمند ایرانی با وجود محرومیت های مالی و نامهربانی هایی که با آن مواجه هستند بار ۵۰ درصد تحقیقات کشور را به دوش می کشند.

توسعه روابط بین المللی، لازمه رشد علمی کشور است

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این ۶۲۰ محقق ایرانی بهترین استادان کشور نیز هستند، زیرا آموزش و پژوهش جدا نیست و یک محقق خوب یک معلم خوب هم محسوب می شود.

آخوندزاده توسعه روابط بین المللی را لازمه رشد علمی کشور دانست و افزود: در دو سال گذشته توسعه روابط بین الملل در دستور کار بود و همایش امسال دست یابی به مرجعیت علمی انسان با تمرکز و امنیت لازمه توسعه علمی برگزار می شود زیرا برای دستیابی به توسعه علمی امنیت نیاز است و این امنیت با اتحاد شکل می‌گیرد.

آخوندزاده یادآور شد: امروز در همایش مرجعیت علمی به پاس امنیتی که داریم از ناخدا یکم تکاور هوشمند صمدی که در ۳۴ روز در دوران دفاع مقدس با یک گردان خرمشهر را حفظ کردند به عنوان قهرمان ملی قدردانی می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار