رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران بیشترین آمار قربانیان حوادث چهار شنبه آخر سال را نوجوانان و کودکان عنوان کرد و بر هوشیاری هرچه بیشتر خانواده‌ها در این زمینه تاکید کرد.

سرهنگ، ولی الله گنجیان مقدم رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با اشاره به خطرات ناشی از استفاده از مواد آتش زا و خطر آفرین، گفت : ترقه و دیگرموادمحترقه که نوعاً به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند در اثر جابه جایی، حمل و نقل، حرارت، ارتعاشات صوتی و حتی ضربه منفجر شده وصدمات جبران ناپذیری را متحمل افراد کنند.

وی با اشاره به این که بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند، گفت : متاسفانه هرساله در روز‌های منتهی به آغاز سال نو، روز‌هایی سخت و دلهره آور برای بعضی از خانواده‌ها رقم می‌خورد که یاد آرور حوادث تلخ و ناگواری برای آنان بوده است.

سرهنگ گنجیان، افزود: پرتاب ترقه و نارنجک‌های دست‌ساز، به ویژه از روی بام‌ها می‌تواند خسارات فراوانی به خودرو‌های در حال عبور وارد و حتی منجر به مرگ عابران شود.

وی گفت:در برخورد مراسم چهارشنبه آخر سال که امروزه به صورت یک ناهنجاری اجتماعی در جامعه نمود پیدا کرده است، پلیس علیرغم اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی، اقدامات گسترده‌ای را با اجرای طرح‌های انتظامی و عملیاتی در دستور کار خود قرار داده است.

گنجیان مقدم با اشاره به این که پلیس با هرگونه هنجارشکنی‌ها و ایجاد مزاحمت برای مردم در چهارشنبه آخر سال برابر قانون برخورد خواهد کرد، گفت: از شهروندان انتظاار داریم همواره پلیس را درکنارخود ببینند و به هیجانی که حسرت در کمین آن است، نزدیک نشوند و وحشت دیگران را دستمایه‌ی شادی خود قرار نداده و نگذارند خاطره‌ای اندوه بار از بهار برایشان تداعی شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران از شهروندان خواست: به محض مشاهده و یا اطلاع از عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه مراتب را در سریعترین زمان ممکن به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام /ر

قربانیان حوادث چهارشنبه آخر سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار