فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تغییر اقلیم و کاهش رطوبت از مخاطرات زیست محیطی فعلی کشور است.

تغییر اقلیم و کاهش رطوبت از مخاطرات زیست محیطی کشور استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ،پیش از ظهر امروز در آیین روز درختکاری بجنورد تغییر اقلیم و کاهش رطوبت را از مخاطرات جدی در زمان حاضر دانست و گفت: برای حفاظت از منابع طبیعی نیازمند کمک و همراهی همه مردم و مسؤولان هستیم.

وی منابع طبیعی را نیازمند نگهداری دانست و اظهار کرد: باید در راستای حفظ منابع طبیعی و تحویل آن به آیندگان اقداماتی را انجام داد.

سبزعلی  ایران را کشور پرمخاطره از نظر محیط‌زیست، آب، خاک و هوا عنوان کرد و افزود: با توجه به‌ قرارگیری ایران در کمربند نیمه‌خشک جهان باید از کودکی احترام به طبیعت آموزش داده شود تا آینده سالم و به‌ دور از خطر برای منابع طبیعی را داشته باشیم.

فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نیاز به آموزش را جدی عنوان و اظهار کرد: در صورت ایجاد خسارت در عرصه‌های منابع طبیعی فردای روشنی را نداریم و باید به حفاظت اصولی از انفال پرداخت.

وی همچنین از حضور 200 هزار همیار طبیعت در سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: همه مردم کشور باید همیاری برای طبیعت باشند تا از تخریب بسیار گسترده عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

آیین روز درختکاری در بجنورد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.