خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به بررسی رویکرد متفاوت کره‌جنوبی و آمریکا در قبال مسئله کره‌شمالی پرداخت.

آیا نتایج مذاکرات کره‌جنوبی و کره‌شمالی می‌تواند آمریکا را راضی کند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «تام هارپر»، پژوهشگر سیاسی در دانشگاه سوری University of Surrey انگلیس گفت کره جنوبی و آمریکا رویکرد متفاوتی در قبال کره شمالی دارند و رزمایش مشترک نظامی در ماه آینده می تواند بر این مذاکرات تاثیر بگذارد.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی با عنوان «آیا نتایج مذاکرات کره جنوبی و کره شمالی می تواند آمریکا را راضی کند؟» با تام هارپر، پژوهشگر سیاسی درخصوص دیدار بین هیئت کره جنوبی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و آنچه که می تواند به معنای احیای روابط شبه جزیره کره و مذاکرات با آمریکا معنا شود به گفتگو پرداخت و نوشت: سفر هیئت کره جنوبی و دیدار با رهبر کره شمالی با هدف ترغیب کره شمالی و آمریکا به مذاکره صورت گرفته است.

هرچند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می خواهد کره شمالی قبل از هرگونه مذاکرات، دست از برنامه های تسلیحات هسته ای خود بردارد، اما هم کره شمالی و هم آمریکا تمایل خود را برای ورود به مذاکرات اعلام کرده اند.

هارپر در این مصاحبه با اسپوتنیک در پاسخ به این سوال که این هیئت تا چه حد می تواند بر روابط میان دو کشور تاثیر بگذارد؟ گفت: با بررسی رویکردهای مختلفی که وجود دارد، من فکر می کنم تفاوتی بین رویکرد کره جنوبی و آمریکا درقبال کره شمالی وجود دارد. به نظر می رسد که کره جنوبی کمی آرام تر است و دولت فعلی آن بسیار منعطف تر از دولت قبلی است. از سوی دیگر، در مقابل، مقامات آمریکا موضع خصمانه تری اتخاذ کرده اند. برای مثال سناتور گراهام را داریم که گفته است جنگ با کره شمالی ارزشش را دارد. بنابراین دو رویکرد بسیار متفاوت نسبت به یک مشکل مشابه وجود دارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال اسپوتنیک که آمریکا می خواهد قبل از هر مذاکره ای، کره شمالی برنامه سلاح های هسته ای خود را متوقف کند چقدر ممکن است این هیئت در دستیابی به این هدف که آمریکا را راضی کند موفق شود؟ گفت: من فکر می کنم این مسئله بیشتر به کره جنوبی مربوط باشد زیرا از سوی دیگر، آمریکا می ترسد که اگر آنها (کره شمالی) توانستند سلاح هسته ای بسازند بنابراین می توانند بیشتر از قبل آن را توسعه دهند و می توانند آمریکا را هدف قرار دهند درحالیکه قبلا می توانستند متحدان آمریکا را هدف قرار دهند اما الان کاملا متفاوت است و آنها می توانند مریلند آمریکا را نیز هدف قرار دهند.

از سوی دیگر، کره شمالی نیز مخالف متوقف کردن برنامه های سلاح های هسته ای است و معتقد است که آنها سلاح های بازدارنده دربرابر هرگونه حمله هستند. منطق آنها این است که اگر سلاح های هسته ای نداشته باشند هدف حمله قرار می گیرند. هارپر در ادامه خصوص اینکه آیا رزمایش مشترک نظامی در ماه آینده می تواند بر این مذاکرات تاثیر بگذارد، گفت: این مسئله به طور بالقوه می تواند تاثیر بگذارد زیرا تنش های زیادی در منطقه وجود دارد و اغلب این تمرینات نظامی در کره جنوبی، راهی برای ارسال پیام بویژه در دوران جنگ سرد بود. کره شمالی اکنون احساس نزدیکی می کند بنابراین آری این مسئله می تواند در برنامه قرار گیرد و در واقع این مانورهای نظامی بود که احتمالا به آنها انگیزه های بیشتری برای حفظ سلاح هایشان می داد.

انتهای پیام/

رویکرد متفاوت کره جنوبی و آمریکا در قبال مسئله کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار