عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مردم فلسطین اجازه نخواهند داد خواب‌های آشفته استکبار جهانی در سرزمین قدس تعبیر شود.

خواب آشفته استکبار برای لاپوشانی جنایات رژیم صهیونیستی در قدسعباسعلی منصوری آرانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اجرایی شدن تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در اردیبهشت امسال، اظهار کرد: آمریکا شریک اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین است.

وی افزود: لابی صهیونیست‌ها در تعیین رئیس جمهور آمریکا همواره نقش بنیادینی داشته‌اند و رژیم اشغالگر قدس سعی می‌کند خواب‌هایی که در دهه‌های قبل برای سرزمین فلسطین دیده است به‌وسیله کاخ سفید به واقعیت تبدیل کند.

وی تصریح کرد: شرایط امروز جامعه اسلامی، کشورهای منطقه و مردم فلسطین به گونه‌ای است که اجازه نخواهند داد خواب‌های آشفته استکبار نسبت به سرزمین قدس تعبیر شود.

منصوری آرانی ادامه داد: ترامپ با مطرح کردن موضوع انتقال سفارت در واقع می‌خواهد افکار عمومی را به سمت و سویی ببرد تا بتواند کشتارها و جنایات رژیم صهیونیستی را لاپوشانی کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در طول 70 سال اخیر در برابر رژیم اشغالگر قدس، بیان‎کرد: با توجه به نسل جدیدی که در فلسطین به وجود آمده و آرمان‌هایی که این نسل دنبال می‌کنند بدون شک برنامه‌های ترامپ برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی هرگز عملی نخواهد شد.

وی تصریح کرد: این سیاست رئیس جمهور آمریکا است که هر از چند گاهی موضوعی را مطرح می‌کند تا بدین وسیله از کشورهای منطقه باج خواهی کند و در نهایت امتیازهای مورد نظرش را به دست آورد.

منصوری آرانی به سکوت جوامع اسلامی در برابر زیاده خواهی‌های کاخ سفید نسبت به کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی جوامع اسلامی، کشورهای آزادی خواه جهان و مردم فلسطین باید به طور جدی پای کار بیایند و بدون اینکه امتیازی به آمریکا بدهند بیشترین هجمه انتقادات را متوجه کاخ سفید کنند تا حقانیت مردم فلسطین در دنیا منعکس شود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: متاسفانه حکام برخی کشورهای اسلامی در ضعف به سر می‌برند و بیشتر از اینکه به فکر مردم و جامعه اسلامی باشند به فکر تداوم حکومت خودشان هستند و از طرف دیگر ترامپ کاملأ نقطه ضعف کشورهای عربی را شناسایی کرده و بیشترین استفاده را از ضعف آنها می‌برد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس، مذاکرات سازش را با چالش جدی مواجه می‌کند، خاطرنشان کرد: سیاست ترامپ این است که موضوعاتی را مطرح کند سپس کشورهای اروپایی وساطت کنند و از او بخواهند که خواسته‌هایش را کم کند ولی در نهایت یکسری امتیازاتی به رئیس جمهمور آمریکا بدهند البته این سیاست او نسبت به قدس عملی نخواهد شد و مانع بزرگی در مذاکرات سازش خواهد بود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قدس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار