پس از ابراز آمادگی روسیه برای میانجیگری بین حکومت افغانستان، طالبان و آمریکا، شورای عالی صلح افغانستان نقش روسیه در پروسه صلح این کشور را تاثیرگذار عنوان کرد.

تاکید افغانستان بر حضور روسیه در مذاکرات صلح افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ابراز آمادگی روسیه برای میانجیگری بین حکومت افغانستان، طالبان و آمریکا، شورای عالی صلح افغانستان نقش روسیه در پروسه صلح این کشور را تاثیرگذار عنوان کرد.

شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که روسیه بر وضعیت منطقه تاثیرگذار است و در پروسه صلح باید از آن استفاده شود.

«عزیزالله دین محمد»، معاون این شورا می‌گوید که روسیه از نفوذ در منطقه برخوردار است و باید در پروسه صلح افغانستان نیز از آن استفاده صورت گیرد.

دین محمد گفت که روابط روسیه با پاکستان نیز بهبود یافته و مسکو اگر بخواهد می‌تواند در زمینه تامین صلح در افغانستان همکاری کند.

وی افزود: روسیه همسایه و نزدیک ما است و در مسایل منطقه اثر گذار است، صلح نیز تنها برای افغانستان نه بلکه برای منطقه هم مهم است، حضور روسیه در پروسه صلح خالی از فایده نیست.

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مسئول بخش آسیای وزارت خارجه آن کشور به تازگی گفته که مسکو آماده‌ است تا میان حکومت افغانستان، آمریکا و طالبان میانجیگری کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.