بازار غیرقانونی پرندگان فریدونکنار که سال‌ها یکی از دل نگرانی‌های علاقه‌مندان به محیط زیست بود، سرانجام برای همیشه تعطیل شد.

ناصر کیایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابلسر و فریدونکنار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،گفت:چندین سال پیگیری تعطیلی بازار فروش پرندگان مهاجر در بازار فریدونکنار بودیم که امسال با پیگیری محیط زیست شهرستان، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری فریدونکنار نتیجه داد و با همکاری فروشندگان در بازار تعطیل شد.

وی افزود: امسال با توجه به هشدار دامپزشکی مبنی بر شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی موضوع تخریب بازار تشدید شد.

کیایی گفت: در مرحله دوم این طرح ۱۱ دکه فروش پرندگان مهاجر که شکارچیان غیرمجاز از تالاب بین المللی فریدونکنار با شیوه‌های غیرمجاز اقدام به شکار و فروش پرندگان می‌کردند به طور کامل جمع آوری و تخریب شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابلسر و فریدونکنار افزود: برای استمرار تعطیلی این بازار نیاز به ساماندهی صید در استان و فریدونکنار است تا شکارچیان با چند روش محدود مجاز اقدام به شکار و فروش کنند.

وی گفت: قدمت فعالیت بازار فروش پرندگان غیر مجاز در فریدونکنار بیش از ۱۵ سال بود.

کیایی افزود: ۱۵۰ هزار قطعه پرنده مهاجر از جمله پرندگان خانواده مرغابی همچون غاز، اردک، اردک بلوطی، اردک نوک پهن، خوتکا، گیرال، حواصیل و باکلان از جمله پرندگانی است که تالاب فریدونکنار را برای زمستان گذرانی انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام /ر

تعطیلی بازار فریدونکنار به دلیل  فروش پرندگان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.