رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: چهارشنبه سوری باید برای همه سور باشد نه سوز؛ یک عمر پشیمانی و غم را جایگزین چهارشنبه سوری نکنید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غفور راستین امروز در نشست پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: آموزش‌های لازم از طریق مربیان مدارس به دانش آموزان داده شده است؛ از حادثه پلاسکو سال گذشته کمپین «نه به چهارشنبه سوزی» آغاز شد که نتایج خوبی نیز در سال گذشته داشت.

وی با بیان این که امسال نگرانی بیشتری وجود دارد که چهارشنبه آخر سال بستری برای سوءاستفاده دشمنان شود، گفت: فرهنگ‌سازی را رسانه انجام می‌دهد، و فرهنگ مردم است که به پیشگیری کمک می‌کند؛ چهارشنبه سوری باید برای همه سور باشد نه سوز؛ یک عمر پشیمانی و غم را جایگزین چهارشنبه سوری نکنند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اولین قدم در حادثه حفظ خونسردی، سپس دور کردن فرد از محل حادثه، عدم ایجاد حادثه جدید و تماس با شماره‌های 115 و 125 است، در زمان حادثه چشم قرار دادن یک لیوان یک بار مصرف بر روی چشم شخص حادثه دیده است.

راستین عنوان کرد: همه دست به دست هم دهیم اگر جایی ترقه غیراستاندارد توزیع می‌شود نیروی انتظامی را خبر کنیم، آتش‌ها را از محل‌هایی که امکان وجود سوخت وجود دارد دور کنیم؛ والدین خانواده‌ها را مدیریت کنند؛ خطرناک‌ترین حادثه از پنهان‌سازی مواد محترقه در مکان‌های حادثه‌خیز توسط فرزندان است.

وی بیان داشت: نوروز 96 در موضوع اورژانس پیش بیمارستانی 19 هزار و 872 مورد انتقال به بیمارستان را داشتیم، امسال تعداد پایگاه‌های ما به 150 پایگاه رسیده است، اورژانس هوایی و همه پایگاه‌ها در آماده‌باش 100 درصد هستند؛ هیچ مسافری که نیاز به دیالیز داشته باشد از استان دفع نمی‌کنیم، اگر مسافر با ستاد نوروزی دانشگاه همکاری کند و به استان اصفهان سفر کند برای وی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

نشست پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال اصفهان

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.