رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: استراتژی صندوق بیمه روستاییان خروج مددجویان از مساعدت‌های اجتماعی و حرکت به سمت بیمه پایه است.

توانمندسازی و حرکت مددجویان روستایی به سمت بیمه‌های پایهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا واعظ مهدوی رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه اجتماعی مددجویان کمیته امداد نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: استراتژی صندوق بیمه روستاییان، خروج مددجویان از مساعدت‌های اجتماعی و حرکت به سمت بیمه پایه است.

وی افزود: با امضای تفاهم نامه میان کمیته امداد امام خمینی(ره) و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر، گام بلندی در جهت حرکت مددجویان تحت پوشش از مساعدت‌های اجتماعی به سمت برخورداری از مزایای بیمه پایه است.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر خاطرنشان کرد: در بیمه اجتماعی مددجویان دارای کار، از مزایای بیمه پایه برخوردار می‌شوند و با مشارکت در حق بیمه و پس انداز درآمد ناشی از کار، در نهایت از مزایای فوق در قالب بازنشستگی و یا از کارافتادگی بهره‌مند خواهند شد و تحت پوشش قرار می گیرند.

مهدوی اضافه کرد: بیشتر افرادی که شامل این ۱۲۰ هزار مددجو می‌شوند و بر اساس تفاهم نامه تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌گیرند، پیش از این دوره های آموزشی و مهارت های مورد نیاز را برای اشتغال به کار را کسب کرده‌اند و هم اکنون به توانمندی رسیده‌اند و از شغل خود درآمد کسب می‌کنند.

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) مبلغی که حق بیمه مددجویان مذکور می‌شود را پرداخت می‌کند و ۲ برابر مبلغ فوق را نیز صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر و بخش دیگر این حق بیمه را دولت پرداخت می کند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر اضافه کرد: هدف ما این است که مددجویان به تدریج از چرخه حمایتی خارج و توانمند شوند و مثل دیگر اقشار از حقوق برخوردار شوند و با عزت زندگی کنند و احساس وابستگی آن ها نیز به مرور زمان کاهش پیدا کند و در نهایت حذف شود.

مهدوی تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا سقف 140 هزار مددجو را می تواند تحت پوشش قرار دهد و پس از آن نیز در صوت افزوده شدن مددجویان جدید تفاهم نامه دیگری را با کمیته امداد به امضا می رساند و مددجویان جدید نیز به مزایای صندوق می پیوندند.

وی افزود: امیدواریم که بتوانیم با ارتقای مهارت و حرفه آموزی مددجویان و تحت پوشش قرار گرفتن بیمه اجتماعی از کیفیت زندگی مطلوب بهره مند شوند و بیمه پایه معطوف به همگان شود.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر افزود: پوشش بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر در حال حاضر به نحوی است که از هر خانواده مددجویان یک نفر تحت پوشش است و از مزایای بیمه پایه بهره مند می‌شود.

مهدوی یادآور شد: در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار تن از مددجویان روستایی، کشاورز و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند و با امضای تفاهم نامه فعلی این آمار به یک میلیون و 700 نفر می رسد و ایده آل ما پوشش دادن 4 میلیون و 800 هزار نفر بر اساس هدف گذاری‌های قبلی است و تلاش می کنیم که تا سال آینده آن را محقق کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته امداد ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار