سردار جلالی در همایش پدافند غیرعامل در نظام بانکی اعلام کرد: امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا رسما به وزارت جنگ اقتصادی تبدیل شده است.

سردار جلالیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل صبح امروز در همایش پدافند غیرعامل در نظام بانکی اعلام کرد: اولین هدف هکرها در فضای سایبری، سیستم های بانکی و مالی هستند  وظیفه ما در پدافند غیرعامل پیدا کردن راهی برای حفاظت از نظام مالی خود است.

سردار جلالی در خصوص پیدایش پول های اینترنتی گفت: خزانه فضای سایبری کجاست؟ پول به ۰ و ۱ تبدیل و وارد فضای سایبری می شود؛ اما چطور می‌شود به آن اعتماد کرد؟ آیا فضای سایبری امن است؟ آیا حفاظی داریم در اطراف آن که مشخص شود این پول ماست؟ خیر مشخص نیست؛ دیتاهایی که سرمایه اصلی را نگه میدارند در دست ما نیست و امکان آسیب وجود دارد.

رئیس پدافند غیرعامل با اعلام تاثیر پول های اینترنتی در ایجاد تحول در نظام بانکی بیان داشت: ما نمی دانیم که طراح بیت کوین آمریکاست یا خیر اما این پول اینترنتی رابطه‌ معناداری با دلار دارد. با رایج شدن پول های اینترنتی بانک های مرکزی کشورها از بین می رود و دیگر توان نظارت بر آن را ندارند و در این صورت جرائم مالی زیاد می شود.

جلالی ادامه داد: امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا رسما به وزارت جنگ اقتصادی تبدیل شده است. یکی از موسسات مطالعاتی آمریکا راهبردی به نام افزایش فشار با تمرکز بر حوزه‌های مالی و پولی تعریف کرده که در آن از این طریق قرار است اراده آمریکا بر سایر کشورها تحمیل شود. 

وی در پایان گفت: در جنگ اقتصادی حوزه صادرات و واردات، تکنولوژی و دانش، بانک، پول و ارز مولفه‌های اصلی هستند و دشمن امروز به این نتیجه رسیده که مهمترین ابزار برای برخورد با کشورها استفاده از ابزار مالی است تا بتواند اراده خود را بر آنها تحمیل کند. بانک مرکزی آمریکا رسما اعلام کرده است که دلار را به یک اسلحه در جنگ اقتصادی تبدیل کرده است که از درگاه سوئیفت توان کنترل آن را در اختیار دارد. ما می‌بایست تلاش کنیم تا بتوانیم به یک فهم مشترک از تهدیدات برسیم و به دور از هرگونه شعار سیاسی با شناخت درست تهدیدات آنها را تبدیل به فرصت کنیم این موضوع یک اجماع ملی می‌خواهد و امروز نظام بانکی در حال ورود به مرحله‌ای از تحول است که باید به آن بپردازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
برای اینکه ادمهای بیشتری رو بکشه
آخرین اخبار