نظارت بر ترازوهای مورد استفاده در میادین میوه و تره‌بار در ایام نوروز

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت ویژه بر بازار نوروز خبر داد تا از عرضه هرگونه کالای غیراستاندارد به مردم در آستانه شب عید جلوگیری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  محمودرضا نیازی   مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه  گفت: طرح نظارتی ویژه ایام نوروز از امروز(15 اسفند) همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه نیز آغاز شده و تا پایان نوروز ادامه دارد و  این طرح اولویت نظارت با اقلامی مانند پوشاک، مواد غذایی، بهداشتی و شوینده‌ها، قطعات خودرو  است.

وی  همچنین از نظارت بر ترازوهای مورد استفاده در میادین میوه و تره‌بار و همچنین مراکز عرضه عمده و جزیی خبر داد و گفت: در ایام نوروز استفاده از وسایل بازی در شهربازی و پارک‌ها هم بیشتر می‌شود که نظارت بر استاندارد این وسایل نیز انجام خواهد شد و در این ایام حدود هزار نازل سوخت فعال استان نیز بازرسی خواهد شد.

نیازی  عرضه هرگونه کالای غیراستاندارد را تخلف دانست  و گفت: با عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان آن برخورد لازم صورت خواهد گرفت و گشت‌های مشترک با سایر مراجع نظارتی برای بررسی استاندارد بودن کالاهای بازار شب عید تشکیل می شود.

 

 وی ادامه داد:  شهروندان هم می‌توانند با ارسال کد 10 رقمی زیر نشان استاندارد بر روی بسته بندی کالاها به سامانه پیامکی 10001517، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن را دریافت کنند.

نیازی اظهار کرد: مصرف کنندگان می‌توانند در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال پیامک به سامانه 10001517 اعتبار آن‌ها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد بود، مراتب را از طریق تلفن گویای 24 ساعته 1517 با اداره استاندارد در میان بگذارند.

انتهای پیام/ز

 

نظارت ویژه بر بازار نوروزدر کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.