مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از پرداخت ۱۳ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به هفت هزار دانش‌آموز و دانشجوی امداد استان کردستان خبر داد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرسول شیخی‌زاده، در دیدار کارکنان این نهاد با نماینده ولی‌فقیه در این استان با بیان اینکه کمیته امداد استان کردستان ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب ارائه خدمات مختلف و همچنین تسهیلات در ۱۱ ماهه نخست سال جاری به نیازمندان پرداخت کرده است، گفت: توانمندی خانوارهای تحت حمایت مهم‌ترین هدف این نهاد است .

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان کردستان هم‌اکنون به ۱۱۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد، اعلام کرد: مهم‌ترین خدمات این نهاد در سال جاری ایجاد اشتغال برای سه هزار و ۲۵۰ نفر با پرداخت ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است .

مدیرکمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه ساخت و خرید ۲۱۱ واحد مسکن شهری و روستایی و همچنین تعمیرات و مقاوم‌سازی ۹۵۰ واحد مسکن مددجویان از دیگر اقدامات مهم کمیته امداد استان کردستان طی امسال بوده است، عنوان کرد: برای تأمین مسکن مددجویان این استان بیش از هشت میلیارد تومان در سال جاری هزینه شده است .

شیخی‌زاده بابیان اینکه پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به هفت هزار دانش‌آموز و دانشجو به مبلغ ۱۳ میلیون تومان از دیگر خدمات کمیته امداد استان کردستان برای تحصیل فرزندان مددجویان است، افزود: برای ارائه ۹۰ هزار مورد خدمات درمانی و بهداشتی مبلغ ۱۴ میلیارد تومان در ۱۱ ماهه نخست سال جاری هزینه شده است .

مدیرکمیته امداد استان کردستان عنوان کرد: همچنین برای حق بیمه اجتماعی سه هزار و ۲۰۰ خانوار، چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است .

وی بابیان اینکه در زمینه کمک به امر ازدواج جوانان نیازمند تحت حمایت هزار و ۴۰۰ فقره جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج به مبلغ دو میلیارد تومان پرداخت‌شده است، افزود: همچنین ۲۷ هزار نفر از خدمات مشاوره و راهنمایی کمیته امداد استان کردستان بهره‌مند شده‌اند .

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان اعلام کرد: ارائه خدمات فرهنگی در کانون‌های ولایت برای پنج هزار مددجو، آموزش خانواده به ۴۳ هزار نفر و اعزام پنج هزار مددجو به اردوهای زیارتی از دیگر خدمات کمیته امداد کردستان در سال ۹۶ بوده است .

وی با اشاره به سفر مهندس فتاح به استان کردستان در ماه گذشته یادآور شد: دو میلیارد تومان اعتبار برای تأمین مسکن، جهیزیه، درمان و کمک‌معیشت به تعدادی از مددجویان ره‌آورد این سفر بود .

انتهای پیام/م

پرداخت حق بیمه اجتماعی سه هزار و ۲۰۰ خانوار مددجوی کردستانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.