رئیس‌جمهور روسیه از شناسایی بیش از ۴۰۰ اقدام جاسوسی در این کشور از سوی سرویس اطلاعات داخلی پیش از انتخابات خبر داد.

مسکو واشنگتن را متهم به تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز گزارش داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه اعلام کرد این کشور توانسته است جلوی اقدامات بیش از 400 جاسوس خارجی را در سال گذشته بگیرد و از سرویس امنیت فدرال و سرویس اطلاعاتی داخلی روسیه خواست تا مانع از تلاش‌های بیشتر خارجی‌ها برای دسترسی به اطلاعات سیاسی، اقتصادی و نظامی این کشور شوند.

پوتین، که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد به راحتی در انتخابات 18 ماه مارس دوباره به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب خواهد شد، در جمع کارکنان سرویس امنیت فدرال روسیه (اف اس بی) بر لزوم تقویت سیستم دفاع سایبری و امنیت سیستم‌های ارتباطی محرمانه که از سوی مقامات روس استفاده می‌شود، تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه که خود زمانی ریاست اداره اطلاعات و امنیت روسیه را عهده‌دار بوده است، این کشور را یک قلعه توصیف کرد که از سوی قدرت‌های خارجی متخاصم محاصره شده و خود را به عنوان مدافع اصلی آن معرفی کرد.

پوتین در جمع کارکنان اف اس بی گفت: همانطور که می‌دانیم در سال‌های اخیر فعالیت‎های آژانس‌های اطلاعاتی خارجی افزایش یافته است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: جاسوسان خارجی با دقت و با استفاده از مدرن‌ترین روش‌ها، ابزارهای جاسوسی و همچنین جاسوسی فنی، در حال فعالیت برای نفوذ در روسیه هستند. تنها در سال گذشته از فعالیت 72 افسر اطلاعاتی حرفه‌ای و 397 عامل جاسوسی خارجی در روسیه جلوگیری به عمل آمد.

او روز گذشته از اف اس بی به علت مقابله موفقیت‌آمیز و اقدامات اطلاعاتی در محرمانه نگهداشتن پروژه‌های نظامی این کشور قدردانی کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت با توجه به خطر تروریسم، این کشور همچنان باید آماده همکاری با سرویس‌های جاسوسی خارجی، حتی کشورهای که روسیه با آنها توافق نظر ندارد، باشد.

او در ادامه افزود روسیه سال گذشته از 25 اقدام تروریستی و 68 جرم تروریستی جلوگیری کرده است و تاکید کرد که از اف اس بی می‌خواهد تا از جوانان روسیه در مقابل اقدامات افراط‌گرایانه محافظت کند.

پوتین در انتها افزود: رادیکالیسم و هر گونه ماهیت سیاسی و ایدئولوژیکی آن، در واقع مخرب است و ما ملزم به حفظ کشور و آینده مردم خود در مقابل این تهدیدها هستیم.

اوایل روز دوشنبه نیز سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو شواهدی مبنی بر تلاش آمریکا برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دست دارد. با این حال ریابکوف به محتوای این شواهد اشاره نکرد.

در عین حال سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا نیز روسیه را متهم به هک کردن و مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور کردند. روسیه تمام این اتهامات را رد کرده است.

پوتین هفته گذشته در یکی از مهمترین سخنرانی‌های خود طی سالهای اخیر تسلیحات جدید هسته‌ای روسیه را معرفی کرد و اعلام کرد که روسیه می‌تواند هر نقطه‌ای از دنیا را هدف قرار دهد و به سپرموشکی آمریکا نفوذ کند.

انتهای پیام/

شناسایی بیش از 400 جاسوس خارجی در روسیه در 2017

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار