فردی كه با انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان در فضای مجازی باعث هتك حيثيت و آبروريزی وی شده بود توسط پليس فتا استان شناسايی و دستگير شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدمصطفی مرتضوی در رابطه با دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی یک شهروند اصفهانی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ایجاد پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی و درج تصاویر خصوصی و خانوادگی باعث آبروریزی و هتک حیثیت وی شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های علمی که توسط کارشناسان صورت گرفت، شخص شد فردی وارد حساب کاربری تلگرام شاکی شده و عکس‌ها و اطلاعات محرمانه‌ای که وی برای اقوام و دوستان خود ارسال می‌کرده را از این طریق به سرقت برده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا سرانجام هویت متهم اصلی پرونده شناسایی و وی در عملیاتی طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم که آشنایی قبلی با شاکی داشت در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام‌جویی از شاکی عنوان کرد.

مرتضوی در پایان اظهار داشت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود نهایت دقت و تلاش را داشته و آن‌ها را روی تلفن همراه، لپ‌تاپ، فلش مموری و دیگر وسایل قابل حمل ذخیره نکنند، روی فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود رمزگذاشته و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و مراقب امنیت پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی باشند و آن را از طریق تنظیمات امنیتی ایمن کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار