رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متقاضیان حج 97، 72 ساعت فرصت دارند که مدارک خود را به کاروان‌ها تحویل دهند و بخش اول هزینه‌ها را پرداخت کنند.

ضرب‌العجل 72 ساعته برای تکمیل مدارک متقاضیان حج 97/ پرداخت دو مرحله‌ای هزینه حجبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام حج 97 از 8 اسفندماه آغاز شده است، اظهار کرد: طبق فراخوانی که در سراسر کشور انجام شده، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا پایان دی ماه 85 و کسانی که تا پایان دی 85 دارای فیش هستند، می‌توانند برای ثبت نام مراجعه کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بیش از 60 هزار نفر تاکنون ثبت نام کرده اند، افزود: ظرفیت سال جاری بیش از 85 هزار نفر است و ما تلاش می‌کنیم این سهمیه اضافه شود.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی‌هایی که در بخش‌های مختلف سامانه حج انجام شده است، بیان کرد: متقاضیان هم می‌توانند به سامانه و هم به دفاتر خدمات زیارتی در سراسر کشور مراجعه کنند و 72 ساعت هم فرصت دارند که مدارک خود را به کاروان‌ها تحویل دهند و بخش اول هزینه‌ها را پرداخت کنند.

محمدی با اشاره به نزدیکی ایام نوروز ادامه داد: برای اینکه از نظر اقتصادی به مردم فشار وارد نشود، ما امسال پرداخت را دو مرحله ای کرده‌ایم که در بخش اول باید 10 میلیون تومان پرداخت شود.

وی تصریح کرد: یک میلیون تومان از این 10 میلیون تومان ودیعه اولیه است که در سال‌های قبل پرداخت کرده‌اند و سودی که به این مبلغ تعلق گرفته است و میانگین بین 2 میلیون تا 2 میلیون و 300 هزار تومان است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: زائران میزان اختلاف این مبلغ که حدود 6 میلیون و 700 هزار تومان تا 7 میلیون تومان است را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کف قیمت هزینه‌های حج امسال 13 میلیون و 500 هزار تومان تا 18 میلیون و 500 هزار تومان است، تصریح کرد: از این مبلغ یک میلیون و 400 هزار تومان را بانک ملی تقبل می‌کند و آنچه که در نهایت زائر پرداخت می‌کند کف قیمت آن 12 میلیون و 100 هزار تومان و سقفش 17 میلیون و 100 هزار تومان است.

محمدی با تاکید بر اینکه زائران باید نسبت به ثبت نام تعجیل کنند، گفت: کاروان‌ها تقریبا بین یک ماه تا چهل روز اقامت خواهند داشت و حداقل زمان توقف 28 روز و حداکثر آن 41 روز خواهد بود.

وی با اشاره به کسانی که برایشان مهم است زمان کمتر یا بیشتری را اقامت کنند، افزود: این افراد باید در همین مقطع زمانی انتخاب کنند،زیرا در آینده تحت هیچ شرایطی امکان جا به جایی نداریم.

محمدی با اشاره به خدماتی که در عربستان نیاز است، افزود: هیچ مشکلی در مورد هتل‌های مکه و مدینه نداریم و توضیحات گسترده در مورد محل اقامت در مدینه توسط کاروان‌ها به زائران اطلاع داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زائران بعد از ثبت نام برای معاینه پزشکی معرفی می‌شوند تا اگر بیماری خاصی دارند مشخص شود، گفت: کسانی که بیماری دارند با شرایط خاصی که مراکز پزشکی تعیین می‌کند به سفر خواهند رفت و کسانی هم که مشکل پزشکی دارند نباید برای ثبت نام اصرار کنند، زیرا سفر حج شرایط ویژه‌ای دارد و سخت است.

محمدی تصریح کرد: کسانی که از نظر پزشکی شرایط لازم را ندارند، برای جلب نظر پزشک اصرار نکنند تا با مشکل مواجه نشوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به شرایطی که برای حج 97 آماده شده است، گفت: توافقی که با وزارت حج عربستان انجام شده در شرایط بسیار خوبی است، همان اصولی که سال گذشته به آن تاکید داشتیم در موافقت‌نامه آورده‌ایم و یک سری ویژگی بهتر را هم تدارک دیده‌ایم.

انتهای پیام/

آغاز ثبت نام حج 97 از 8 اسفندماه

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار