قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: وضعیت ما در مقالات مشترک خوب نیست تنها ۲۳ درصد مقالات ما مشترک با کشور‌های دیگر است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در هشتمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین‌آلمللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که در دانشگاه الزهرا برگزار شد با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا جامعه فناوری را در عرصه بین‌المللی فعال کنیم، گفت: هنگامی که از بین‌الملل صحبت می‌کنیم باید تمام وزارتخانه‌ها فعال شوند تا بتوانند بستری امن را برای فعالیت‌ها فراهم کنند.

 قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در خصوص چالش‌های موجود در کشور گفت: چالش نگاه امنیتی، نیروی انسانی، اطلاع رسانی و ایجاد انگیزه از جمله مواردی است که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

 وی با اشاره به اینکه بخش بین‌الملل دانشگاه‌ها امروز در قلب آن‌ها قرار گرفته است، گفت: بخش بین‌الملل دانشگاه‌ها در گذشته بخشی متروک بوده است که امروز به عنوان بخش مهمی از دانشگاه‌ها قرار معرفی می‌شود در بُعد پژوهشی به دنبال این هستیم تا این فعالیت‌ها را به درستی انجام دهیم و همچنین در بُعد آموزشی و شکل‌دهی اقتصاد دانشگاه باید به جذب اساتید و دانشجویان بپردازیم.

 سالار آملی تصریح کرد: روند فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها امروز مثبت است و اگر نقطه ضعفی هم در آن وجود دارد باید از روسای دانشگاه‌ها بخواهیم تا به ما کمک کنند، امروزه هم حصاری که دور دانشگاه کشیده شده بود شکسته است.

 قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان اینکه باید از تک ارتباط بین‌المللی به سمت سیاست‌های بین‌المللی برویم اظهار کرد: ما در حال حاضر ارتباطات منطقه‌ای را به صورت کامل داریم، اما سیاست‌هایمان محتاج شناخت بیشتر است و باید از ارتباطات صفر ملی به سمت رسیدن به هدف خود قدم برداریم.

 وی با بیان اینکه وضعیت ما در مقالات مشترک خوب نیست، گفت تنها ۲۳ درصد مقالات ما مشترک با کشور‌های دیگر است و باید با حرکت دسته جمعی این مقالات را افزایش دهیم.

ضرورت ورود دانشگاه‌ها به حوزه‌های بین‌المللی

 سالارآملی در رابطه با فعالیت ایران در حوزه بین‌المللی، گفت: فعالیت‌های ایران در حوزه همکاری با دانشگاه‌های سراسر دنیا بسیار ضعیف است و اگر به دنبال ارتقای آن هستیم باید فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها را گسترش دهیم در سال ۹۲ تنها دانشگاه شریف در رتبه بین‌المللی قرار داشت، اما امسال ۱۸ دانشگاه ما در این حوزه، دارای رتبه هستند.

 قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل یادآور شد: در ۳ سال اخیر ۸۵۳ تفاهم‌نامه امضا شد که ۳۷۶ مورد از آنها اجرایی شدند و امیدوار هستم که نسبت فعالیت‌های بین‌المللی افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.