عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کشور هزینه‌بر بوده و بودجه جاری را افزایش می‌دهد.

تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کشور هزینه‌بر استحجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن انتقاد از افرادی که بر تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اصرار دارند، گفت: تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجار برای کشور بسیار پر هزینه است.

امروزه یکی از بزرگترین مشکلات بودجه، هزینه‌های جاری است لذا با افزایش تعداد وزارتخانه‌های جدید و ایجاد معاونت، اداره کل و زیر مجموعه‌های متعدد هزینه‌های دولت هم بیشتر می‌شود.

حسینی‌کیا با تاکید براینکه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت تبعات بسیاری برای مدیریت کشور دارد، افزود: یکی از عوارض تفکیک این وزارتخانه حضور یک وزیر دیگر است و به دلیل نزدیکی مسئولیت‌ها به هم، هر کدام از وزرا مسئولیت را متوجه دیگری می‌کند.

وی با یادآوری اینکه دلیل ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت نزدیکی مسئولیت‌ها بود، تصریح کرد: در گذشته در حالی که وزارت صنعت و معدن به یک مجوز نیاز داشت اما وزارت بازرگانی آن را صادر نمی‌کرد یا مجوز واردات محصولات مشابه داخلی را ارائه می‌کرد و برای ایجاد هماهنگی مدت‌ها با چالش رو به رو بودیم اما امروزه این هماهنگی از سوی یک وزیر انجام می‌شود و  تنها یک وزیر باید پاسخگوی عملکرد مجموعه‌اش باشد.

نماینده سنقر و کلیایی با اشاره به اینکه در گذشته برای دریافت یک استعلام، صنعتگران و بازرگانان باید بین دو وزارتخانه مدت‌ها سرگردان بودند، گفت: بعد از ادغام این دو وزارتخانه، هماهنگی میان دو معاونت به سرعت انجام شده و دیگر نیازی به مکاتبه بین وزارتخانه‌ای نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید براینکه همواره اختلاف سلیقه بین وزرا وجود دارد، بیان کرد: تصور کنید برای ورود یک کالا وزیر صنعت مخالف و وزیر بازرگانی موافق باشد آنگاه حل این اختلاف سلیقه به چالش بزرگی تبدیل می‌شود که مدت‌ها مجلس و دستگاه اجرایی را درگیر خود می‌کند.

حسینی‌کیا گفت: تشکیل زیر مجموعه‌های یک وزراتخانه در سراسر کشور پر هزینه است و باید برای هر کدام از بخش‌ها ساختمانی خریداری و نیروهای انسانی را استخدام کرد لذا در شرایط کنونی بهتر است از تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت منصرف شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار