رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: هفته آینده نرخ مصوب پرتقال و سیب ذخیره‌سازی برای تنظیم بازار شب عید توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ می‌شود.

هفته آینده نرخ مصوب سیب و پرتقال شب عید اعلام می شوددلاور حیدرپور رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت توزیع میوه‌های ذخیره‌سازی شب عید، اظهار کرد: دولت برای تنظیم بازار شب عید اقدام به ذخیره‌سازی 60 هزار تن سیب و پرتقال کرد که 40 هزار تن از این میزان پرتقال و مابقی سیب است.

به گفته وی؛ 30 هزار تن از پرتقال‌های شب عید از استان مازندران و 10 هزارتن جنوب ذخیره‌سازی شده است.

حیدرپور با بیان اینکه محدودیتی در عرضه میوه ذخیره‌سازی شب عید وجود ندارد، گفت: با توجه به ذخیره‌سازی مناسب میوه توسط بخش دولتی و خصوصی جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان شدید قیمت در بازار وجود ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: کیفیت پرتقال‌های ذخیره‌سازی شده با محدوده وزن 200 تا 290 گرم در صندوق‌های 7 تا 8 کیلویی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده نرخ  مصوب پرتقال و سیب ذخیره شده برای مصرف کننده نهایی توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ خواهد شد، گفت: البته بنابر سیاست استانداران احتمال قیمت گذاری شناور  این نرخ در بازار وجود دارد.

حیدرپور در ادامه افزود: هر کیلو پرتقال با نرخ 2 هزار و 100 تا 2 هزار و 200 تومان از باغداران خریداری شد که با احتساب هزینه انبار، حمل‌و‌نقل، سود مباشر فروش و یک درصد افت محصول به این نرخ اضافه می‌شود.

به گفته این مقام مسئول؛ طبق روال همه ساله میوه‌های ذخیره‌سازی شده از 20 اسفند در میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

توزیع میوه‌های ذخیره شده از 20 اسفند در بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار