در آذربایجان غربی بیش از 4 هزار شکارچی مجاز ،دفترچه ویژه شناسایی دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد   ، رئیس محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان  آذربایجان غربی گفت:با هدف جلوگیری از شکار غیر مجاز برای بیش از 4 هزار شکارچی مجاز ،دفترچه ویژه شناسایی شکارچیان صادر شده است.

حمید رعنا قد افزود:صدور دفترچه های شناسایی شکارچیان مجاز یکی از اقدامات اداره کل محیط زیست با همکاری محیط طبیعی استان برای جلوگیری از شکار حیوانات و گونه های کمیاب منطقه است.

رعنا قد خواستار توسعه  بوم گردی در مناطق روستایی و اطراف تالاب های استان شد و افزود:‌ایجاد بوم گردی علاوه بر رونق اقتصادی و جذب توریست، باعث حفاظت از گونه های گیاهی وجانوری می شود و این اداره از کسانی که تمایل به ایجاد مناطق بوم گردی دارند حمایت می کند.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد هم ضمن اشاره به اهمیت طرح صدور شناسنامه شکارچیان مجاز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد گفت: با برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی و سمینارهایی همچون عشق به حیوانات به منظور افزایش آگاهی عمومی از ارزش وجود تالاب ها ؛متاسفانه علاقه مندان به شکار امنیت پرندگان بومی و مهمان در حاشیه تالاب را برهم می زنند و با توجه به اهمیت محیط زیست در جهان ؛نحوه حفظ گونه های مختلف پرندگان در تالاب به خطر می افتد.

سخنور افزود:از ابتدای سال تا کنون 90 نفر شکارچی متخلف در تالاب های منطقه شناسایی شده اند و انتظار می رود همشهریان مهابادی از طرح صدور شناسنامه شکارچیان  مجاز اسقبال کنند.

سخنور اضافه کرد:14 اسلحه شکاری غیر مجاز،45 قبضه اسلحه مجاز،13 دستگاه موتور سیکلت شکارچیان ،151 قفس کبک ،3 هزار و 850 متر تور صید ماهی ،13 رشته فشنگدان ،2 دستگاه ضبط صوت و بلند گو و 2 عدد کیسه خواب از جمله توقیفات یگان حفاظت محیط زیست مهاباد از شکارچیان حاشیه تالاب بین المللی کانی برازان از ابتدای سال تا کنون بوده است.

وی ارزش جریمه های امسال شکارچیان را برابر 12 میلیون و 670 هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت:برای 50 مورد از کشف ،تخلفات پرونده تشکیل شده و تحویل مراجع قضایی شده اند.

انتهای پیام/خ

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.