164 بازرس بهداشتی و 8 تیم عملیاتی در زمینه کنترل بیماری‌ها در ایام نوروز 97 فعالیت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در این طرح ۱۶۴ فعالیت بازرسان بهداشتی در ایام نوروزبازرس بهداشت محیط، در قالب تیم‌های ۳۵ نفره، بیش از ۸ هزار صنف تولید مواد غذایی را رصد، یک هزار و ۸ مکان حساس را بازرسی و ۳ هزار مرکز عرضه کننده مواد غذایی حساس و ۲ هزار سامانه آب را کنترل می‌کنند.
ابراهیم نعیمی افزود: تعیین ۸ تیم عملیاتی به منظور کنترل، گزارش و ثبت فوری بیماری‌های شایع، جلوگیری از بروز بیماری‌های روده ای، نمونه گیری‌های آزمایشگاهی برای بررسی سایر آلودگی‌ها و انجام فرایند‌های جاری واکسیناسیون در هشت شهرستان استان از جمله فعالیت‌های این معاونت در طرح بسیج سلامت نوروزی است.
وی ادامه داد: تهیه تجهیزات ویژه کنترل آب و مواد غذایی از نظر آلودگی‌های محیطی و میکروبی، میزان اسیدیته، کلر، روغن‌های اشباع و غیر اشباع و شوری سنج‌ها با بیش از ۱۵ میلیارد ریال برای تامین سلامت مردم و مسافرین نوروزی، از دیگر اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در این ایام است.
نعمتی اضافه کرد: معاونت بهداشت دانشگاه با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پرسنل و کادر مجرب، ۷۰ مرکز بهداشتی درمانی، ۳۵۰ خانه بهداشت روستایی، ۵۰ پایگاه بهداشتی و بیش از ۱۳ مرکز تسهیلات زایمانی شبانه روزی یکی از فعال‌ترین حوزه‌ها در راستای تامین سلامت مردم در استان است.
نعیمی با تاکید بر اینکه ۱۴۰ پزشک خانواده در مراکز بهداشتی، درمانی استان به صورت گسترده مشغول به فعالیت هستند گفت: این معاونت با بیش از هزار و ۸۰۰ فعالیت در زمینه‌های مراقبت‌های اولیه و ثانویه، بهداشت خانواده، محیط، حرفه ای، سلامت روان، بهداشت مدارس و پیشگیری از بیماری‌ها با هدف اصلاح سبک زندگی و ارتقاء سلامت مردم گام بر می‌دارد.
وی خدمات درمانی سامانه کشوری سیب را از ابتدای راه اندازی تاکنون ۱۲ میلیون برشمرد و گفت: ارائه خدمات درمانی همچون ثبت بیماری ها، مراقبت‌های ویژه دوران کودکی، زنان باردار، میانسالان و سالمندان، پیگیری بیماری ها، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای، مراقبت‌های سلامت روان و خود مراقبتی از مهمترین فعالیت‌های معاونت بهداشتی دانشگاه با همکاری سفیران سلامت محسوب می‌شود.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: سامانه تلفنی ۱۹۰ به صورت شبانه روزی باهدف بررسی و رسیدگی به مشکلات بهداشتی مردم فعال است.
نعیمی در پایان با اشاره به اینکه تمامی تماس‌های ورودی این سامانه به صورت محرمانه ثبت و ضبط می‌شود، گفت: با توجه به آیین نامه و دستورالعمل‌های ویژه و بر اساس نوع تخلف صورت گرفته، تصمیمات لازم در جهت جریمه‌های نقدی، پلمپ کوتاه و یا طولانی مدت اتخاذ می‌شود.

 انتهای پیام/غ

کنترل مسائل بهداشتی در ایام نوروز

 

برچسب ها: علوم پزشکی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.