جزئیاتی از رسوایی اخلاقی گسترده کشیش‌های ایتالیایی به واتیکان تحویل داده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، 1200 مدرک و سند در خصوص رسوایی اخلاقی اخیر کشیشان ایتالیایی در پرونده ای از سوی اسقف اعظم کلیسای ناپل به واتیکان تحویل داده شد. در این پرونده مدارک و شواهدی وجود دارد که رسوایی اخلاقی کشیشان و تصاویر و پیام هایی دال بر سوءرفتار و هم‌جنس‌بازی آنها را افشا می کند.

در آخرین رسوایی کلیسا در ایتالیا، 34 کشیش و 6 کارآموز متهم به هم جنس‌بازی شدند. این در حالی است که در گزارش اولیه بیش از 50  کشیش به این رسوایی متهم شده بودند. «فرانچسکو مانگیاکاپرا» فردی است که این شواهد و مدارک را گردآوری کرده و به اسقف اعظم ناپل تحویل داده است.

وی اظهار کرد این مدارک شامل تصاویری از گفتگوهای میان کشیشان و سوءرفتار آنها است که در ماه فوریه به اسقف اعظم کلیسای ناپل تحویل داده شده است. وی همچنین اعلام کرد با این اقدام قصد نمایان کردن دورویی و ریا در دستگاه کلیسای کاتولیک را دارد.

اسقف اعظم ناپل نیز ضمن تایید خبر ارسال این پرونده به واتیکان، اعلام کرد کشیشان خاطی باید بهای سوءرفتار خود را بپردازند و از گناهان خود توبه کنند. کلیسای کاتولیک هم جنس‌بازی را خلاف قانون طبیعت می داند و قوانین مسیحیت به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی این عمل را تایید نمی کند.

انتهای پیام/

رسوایی اخلاقی کلیسا در ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار