مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگ سازی حفظ و احیای منابع طبیعی نیازمند تعامل و همکاری با رسانه‌هاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی محمدی‌مقدم در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای مرکز استان، فرهنگ سازی حفظ و احیای منابع طبیعی را نیازمند تعامل با رسانه‌ها بیان کرد.

وی با تقدیر از همکاری و نگرش بسیار خوب مجموعه سازمان صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و حراست و احیای جنگل‌ها و مراتع افزود: تولیدات تصویری، صوتی و مکتوب این خبرگزاری، یاریگر اهداف توسعه‌ای در بخش‌های مختلف است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر حفظ منابع آب و خاک، هر گونه کوتاهی در این زمینه و در حفاظت از منابع جنگلی را منجر به خساراتی بزرگ دانست که بخش عمده آن جبران ناپذیر، و بخش ناچیز جبران پذیر آن هم نیازمند صرف سال‌ها زمان و هزینه‌های کلان می‌باشد.

محمدی مقدم با بیان اینکه انسان عامل اصلی تخریب منابع طبیعی است اضافه کرد: با فرهنگ سازی و آموزش می‌توان از این عامل مؤثر، در جهت حفظ و نگهداری از آب، خاک و محیط زیست استفاده کرد.

وی یادآور شد: همکاری رسانه‌ها باعث جذب و علاقمندی مردم برای حمایت و همکاری در طرح‌های صیانت از عرصه‌های جنگلی و طبیعی به عنوان یک ضرورت زیست محیطی می‌شود.

محمدی مقدم با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری و افزایش آمار روزافزون قطع و خشکیدگی درختان ادامه داد: امروزه با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر منطقه، حفاظت از درخت و جنگل به عنوان میراث طبیعی، مهم‌تر از کاشت نهال است.

وی اظهار داشت: امسال همزمان با روز درختکاری و با اجرای طرحی جدید، به جای کاشت نهال، با جابجایی درختان واقع در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی، از قطع آن‌ها جلوگیری می‌شود.

مدیر باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری هم در این نشست صمیمانه، ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی منطقه در زمینه‌های منابع طبیعی، کشاورزی، محیط زیست و گردشگری گفت: بخش عمده توسعه پایدار استان نیازمند توجه به این موارد مهم و حیاتی است.

سید احمد احمدی شیخ شبانی با قدردانی متقابل از تعامل برخی ادارات از جمله اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: رسانه و فضای مجازی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود که باید از این ظرفیت برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بین مردم استفاده بهینه کرد.

وی ادامه داد: کمک به رفع مشکلات مردم و اجرای موفق طرح‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون و از جمله موارد ذکر شده، از سیاست‌های باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان بزرگترین شبکه خبری فارسی زبان دنیاست.

احمدی شیخ شبانی گفت: گام برداشتن برای کمک به صیانت از عرصه‌ها و منابع طبیعی و زیست محیطی و از همه مهم‌تر منابع آب و خاک، یک امر خداپسندانه به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: کار برای خدا و خدمت به مردم و صداقت در کار و اندیشه، در کنار توجه به اصول علمی و حرفه‌ای خبری و اطلاع رسانی، سرلوحه فعالیت‌های باشگاه خبرنگاران جوان و اعضای پرتلاش این مجموعه قرار دارد.

۱۵ تا ۲۱ اسفند به عنوان «هفته منابع طبیعی» نام گذاری شده که نخستین روز این هفته «روز درختکاری» است.

انتهای پیام/ش

ضرورت فرهنگ سازی برای صیانت از منابع طبیعی، آب و خاک

برچسب ها: محیط زیست ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار