مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی اعلام کردند بیماری «لیستریوسیس»، که منشأ آن یک شرکت غذایی بوده، از ابتدای سال گذشته تاکنون باعث مرگ ۱۸۰ نفر در این کشور شده است.

۱۸۰ نفر در آفریقای جنوبی جان خود را بر اثر بیماری «لیستریوسیس» از دست داده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی اعلام کردند بیماری «لیستریوسیس»، که منشأ آن یک شرکت غذایی بوده، از ابتدای سال گذشته تاکنون باعث مرگ 180 نفر در این کشور شده است.

بیماری لیستریوسیس ناشی از باکتری موجود در خاک، آب، سبزیجات و یا مدفوع حیوانات است که می‌تواند منجر به آلوده شدن مواد غذایی به ویژه غذاهای دریایی، لبنیات و گوشت تازه شود. این بیماری با رعایت بهداشت و شستشوی مواد غذایی قابل پیشگیری است.
آرون موتسالدی (Aaron Motsoaledi) وزیر بهداشت آفریقای جنوبی، در بیانیه ای اعلام کرد: «منبع شیوع این بیماری در حال حاضر یک شرکت تولید مواد غذایی در این کشور بوده است». وی افزود: «به مردم توصیه می کنیم از مصرف فرآورده های گوشتی آماده خودداری کنند».

موسسه ملی بیماری‌های واگیردار اعلام کرد 948 مورد ابتلا به بیماری لیستریوسیس تا اول ژانویه 2017 در آفریقای جنوبی تأیید شده است.
انتهای پیام/

مرگ 180 نفر در آفریقای جنوبی بر اثر بیماری لیستریوسیس

برچسب ها: آفریقا ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار