نخستین همایش بین‌المللی ادبیات زبان همدلی ۱۵ اسفند در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کاووس حسنلی دبیرعلمی همایش ادبیات زبان همدلی از برگزاری همایش بین‌المللی ادبیات زبان همدلی در شیراز با حضور مهمانان داخلی و خارجی در تالار حافظ شیراز خبر داد و گفت: تعداد ۱۰۰ مقاله توسط دبیرخانه دریافت شده بود که ۲۴ مقاله پذیرفته و در قالب یک کتاب چاپ شد.

وی با بیان اینکه محور همایش بررسی موضوعات علمی مرتبط با ادبیات است، افزود: این یک همایش غیر سیاسی و غیردولتی با محوریت فرهنگی است.

حسن لی گفت: پیشنهاد اولیه‌ی طرح همایش بیش از یک سال پیش مطرح و با استقبال رییس دانشکده خبر و پشتیبانی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی و کرسی حافظ مرکز حافظ‌شناسی مواجه شد.

او اظهار داشت: مهمانان خارجی این همایش پروفسور وارتان وسکانیان "رییس دپارتمان ایران‌شناسی دانشگاه ایروان" از ارمنستان، پروفسور گزل‌یوز "رییس مرکز شرق‌شناسی دانشگاه استانبول" از ترکیه، رحیم غایی و عباس داوودی از عراق هستند.

حسن لی ادامه داد: همچنین مهمانان داخلی را استادانی از پژوهشگاه علوم انسانی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه همدان، دانشگاه تبریز، دانشگاه اصفهان، دکتر کاظم کهدویی دانشگاه یزد، دانشگاه کردستان، و دانشگاه شیراز تشکیل می‌دهند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی‌"ادبیات زبان‌همدلی" بیان کرد: در این همایش از علی‌اصغر محمدخانی از دانشوران نامدار ادبیات که بیش از سه دهه فعالیت بی‌وقفه در طراحی و اجرای برنامه‌های گوناگون و نشست‌های مختلف فرهنگی- ادبی داشته تجلیل می‌شود.

حسنلی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی‌"ادبیات زبان‌همدلی" با هدف بازیابی مفاهیم همدلانه و آشتی‌جویانه در ادبیات ایران و جهان کار خود را آغاز کرده است گفت: امیدواریم که این همایش راه‌های روشن، تازه و موثری را برای گسترش مفاهیم و مضامین همدلانه متون ادبی جستجو و به ارتقاء سطح فرهنگی جامعه کمک کند.

او گفت: جهان امروز بیش از همیشه به پیوند و همدلی فرهنگوران نیاز دارد و اگر پیوند میان اهل هنر و ادب کشور‌های گوناگون استوارتر شود، شاید بتوانند سیاستمداران را مهار کنند
انتهای پیام/ر

برگزاری همایش بین‌المللی‌"ادبیات زبان همدلی" در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار