عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیان اظهاراتی از طرف وزیر خارجه فرانسه پیش از عزیمت به تهران که با سیاست‌های کلان و خارجی ما همخوانی ندارد، خارج از عرف دیپلماتیک است. 

صحبت‌های وزیر خارجه فرانسه پیش از سفر به تهران خارج از عرف دیپلماتیک استمحمدجواد حق شناس عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات وزیر خارجه فرانسه پیش از سفر به تهران، اظهار کرد: قطعا انتظار نمی‌رود که مقامات یک کشور قبل از سفر به کشوری دیگر، سخنانی علیه میزبان خود بر زبان آوردند.

وی ادامه داد: بیان اظهاراتی از طرف وزیر خارجه فرانسه پیش از عزیمت به تهران که با سیاست‌های کلان و خارجی ما همخوانی ندارد، خارج از عرف دیپلماتیک بوده و ممکن است روی توفیقات وی در این سفر اثر منفی بگذارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره دخالت‌های فرانسه در امور داخلی ایران و به ویژه در زمینه دفاعی، تصریح کرد: آنان در حوزه‌هایی می‌توانند سوالات و دغدغه‌های خود را بگویند اما در مقابل هم باید آماده باشند تا در مورد آن‌ها هم چنین سوالاتی مطرح شود.

حق شناس افزود: آیا تاکنون کسی شنیده است که ایران در مورد آزمایش‌های موشکی فرانسه سخنی گفته باشد و یا دخالتی کرده باشد. آنان هم باید پاسخگوی تولید سلاح‌های اتمی خودشان باشند.

عضو حزب اعتماد ملی تاکید کرد: فرانسوی‌ها در افریقا سیاست‌هایی را اعمال و در این قاره دخالت می‌کنند، ممکن است این موارد هم از سوی ایران به چالش کشیده شود، طبعا فرانسه نباید در ازای موضع گیری ایران در قبال دخالت هایشان در آفریقا احساس ناراحتی کند و واکنش منفی نشان دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
خداوند دشمنان اسلام را نابود کند
-
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
اصلا فرانسه نباید به ایران بیاید وهیچ اعتمادی به وزیر خارجه فرانسه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
بفرما این از اولین کارشکنیش
آخرین اخبار