معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه‌های انسان ساز و تمدن ساز حرکت کنند.

دانشگاه ها امروز باید به سمت دانشگاه های انسان ساز و تمدن ساز حرکت کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین رستمی معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در همایش علم متعهد که امروز در دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: در دی ماه سال گذشته اتفاق های خوبی در این دانشگاه افتاد که مجموعه ای از دانشجویان این دانشگاه توانستند مدال ها جهانی را از آن خود کنند و آنها را به مقام معظم رهبری هدیه بدهند.

وی ادامه داد: بیش از 80 مدال توسط 60 دانشجو به مقام معظم رهبری اهدا شد که در نهایت ایشان فرمودند من با افتخار و کمال میل این مدال ها را از شما دانشجویان می پذیرم و آنها را به شما بر می گردانم که شما یادگاری از دوره فعالیت و موفقیت خود داشته باشید.

معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: امروز مراسم بازگرداندن این مدال ها بود که مقام معظم رهبری مجددا مدال ها را به دانشجویان هدیه کردند و مجدد بهانه ای بود برای شروع بحث جدی تر در حوزه مسئولیت های اجتماعی که علم متعهد آن بود؛ به طوری که دانشگاه نسبت به سعادت جامعه،  تمدن سازی، انسان سازی و پیشرفت کشور چه تعهداتی دارد.

حجت الاسلام رستمی افزود: آیا دانشگاه یک مجموعه علمی محض است یانه ؟ به آنچه که در آن زندگی می کند تعهد دارد؟ این همایش در کل به این موضوع می پردازد و امیدواریم که خروجی خوبی از این همایش حاصل شود.

وی تصریح کرد: این چنین همایش هایی می تواند تاثیر بسزایی در دانشگاه ها بگذارد؛ دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه‌های انسان ساز و تمدن ساز حرکت کنند.

انتهای پیام/

تعهدات دانشگاه ها برای پیشرفت کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار