روسیه آزمایش راکتور هسته‌ای کوچک را برای نصب بر موشک‌های کروز با برد نامحدود و نیز برای زیردریایی‌های خودکار و بدون سرنشین چند منظوره در اقیانوس تکمیل کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یک منبع نظامی و دیپلماتیک روسیه از تکمیل آزمایش راکتور هسته‌ای کوچک برای نصب بر روی موشک‌های کروز و زیردریایی‌های بدون سرنشین خبر داد.

یک منبع نظامی و دیپلماتیک روسیه در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد روسیه آزمایش راکتور هسته‌ای کوچک برای موشک‌های کروز با برد نامحدود و نیز برای زیردریایی‌های خودکار و بدون سرنشین چند منظوره در اقیانوس را تکمیل کرده است.

بر اساس این گزارش، این منبع نظامی و دیپلماتیک روسیه همچنین اعلام کرد این کشور در گذشته پیام‌هایی را برای شرکای غربی خود فرستاده بود و قصد داشت با این کار، به آن‌ها بی‌هدف بودن تلاش‌هایشان را برای خنثی‌سازی پتانسیل راهبردی روسیه با استفاده از استقرار سامانه‌های موشکی نشان دهد.

این منبع دیپلماتیک و نظامی روس همچنین افزود: اما در عوض شرکای غربی ما به علت داشتن توهم برتری و مزیت تکنولوژی، دچار یک اشتباه جدی شدند. آن‌ها گزینه نادیده گرفتن هشدار‌ها را انتخاب کردند. اکنون آن‌ها باید تاوان این تبعات را بدهند و قبل از هرچیز به سراغ جیب مالیات دهندگان شان بروند.

این منبع روس، سیاست غرب در قبال مسکو را به مانند بستن چشم به روی روسیه و توانایی‌های این کشور توصیف کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز پنجشنبه گذشته در سخنرانی سالانه خود مقابل مجالس روسیه از پیشرفته‌ترین سامانه‌های تسلیحاتی راهبردی خبر داد و گفت این سلاح‌ها در پاسخ به خروج یکجانبه آمریکا از پیمان موشک‌های ضد بالستیک و نیز استقرار پایگاه موشک‌های ضد بالستیک در خارج از مرز‌های این کشور است.

انتهای پیام/

تکمیل آزمایش راکتور هسته‌ای کوچک روسیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار