سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی گفت: شعر و زندگی اساتید فرهنگی و ادبی شهرستان دشتی بررسی می‌شود.

بررسی شعر و زندگی اساتید فرهنگی و ادبی شهرستان دشتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید زارعی صبح یکشنبه در نشست ادبی فایز دشتی که به میزبانی هادی اخلاقی و بررسی زندگی و شعر سیدمحدرضا هاشمی زاده شاعر خورموجی برگزار شد اظهار داشت: هاشمی‌زاده روح و جسمش را فدای فرهنگ و ادب این آب و خاک کرده و بسیاری از شاعران و هنرمندان جوان و میان سال دشتی شاگرد و مدیون استاد هاشمی زاده هستند که راهنمای آن‌ها در مسیر هنر بوده است.

وی افزود: هاشمی زاده نقش سازنده و بسیار مؤثری در رشد و تربیت معنوی و اخلاقی چند نسل داشته و به عنوان پرچمدار فرهنگ و ادب در گسترش فرهنگ در این سامان کوشیده است.

زارعی اضافه کرد: استاد هاشمی‌زاده در طول حیات پر برکتشان با اشعار متعالی، روح بخش و انسان ساز و آیینی نقش سازنده‌ای در ادبیات دشتی ایفا کرده‌اند.

سید محمدرضا هاشمی‌زاده نیز اظهار داشت: در سال ۱۳۳۰ در خورموج به دنیا آمدم و تاکنون هفت کتاب از من منتشر شده است و در همه جنبه‌های شعری از آیینی و مذهبی گرفته تا اجتماعی و قالب‌های شعری به استثنای سپید طبع آزمایی کرده ام.

شاعر و پژوهشگر خورموجی ادامه داد: اولین مجموعه شعرم در سال ۱۳۶۸ با عنوان درنگه وارد بازار کتاب شد و کتاب از خاک تا افلاک که در مدح و مرثیه اهل بیت است را در سال ۱۳۷۹ به چاپ رساندم و سومین کتابم سوز و ساز نام دارد که به زندگی و شعر خودم اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۰ ساحت سرخ اجابت را به سفارش بنیاد شهید استان نوشتم و سپس کتاب شقایق‌های بیرم ویژه شهدای خورموج و شقایق‌های ساحل از من منتشر شد.

هاشمی زاده افزود: در سال ۱۳۹۰ کتاب شعر «همصدا با نخل‌های تشنه» که شامل رباعیات و غزلیات و دو بیتی هایم است در دو هزار نسخه به بازار کتاب آمد ودر مدت کوتاهی نایاب شد.

وی خاطرنشان کرد: در دانش سرا و تربیت معلم نیز مدرس بوده‌ام و در حدود ۱۱ درس را در این مدت تدریس کرده‌ام و از دوره دبستان یعنی ۱۳۴۵ شروع به شعر گفتن کردم.

هاشمی زاده یادآور شد: در اوایل شعر را جدی نمی‌گرفتم، ولی انقلاب که شروع شد حضور من در محافل ادبی شروع شد و استاد اسدی از خورموج و مرحوم محمد رضا نعمتی در این راه طولانی مشوقان اصلی من بودند.

در این نشست اصغر منصوری نسب، حیدر بحرینی، غلامرضا عوض نژاد نیز پیرامون ویژگی‌های ادبی واخلاقی هاشمی زاده به ایراد سخن پرداختند و اجرای موسیقی از دوبیتی‌های هاشمی زاده با نوازندگی سید مهدی هاشمی زاده و خوانندگی قادر پارسافر از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

انتهای پیام/م

شعر و زندگی اساتید فرهنگی و ادبی شهرستان دشتی بررسی می‌شود

برچسب ها: شعر ، اخبار هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.