بطحایی گفت:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه این وزارت خانه در مقابل مسئولان این حوزه قرار دارد و باید برای پیشبرد هدف های این سند از ظرفیت های حوزه های علمیه استفاده کنیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیدمحمد بطحایی،وزیر آموزش و پرورش، روز یکشنبه در «نشست اعضای ستاد همکاری های حوزه های علمیه با وزارت آموزش و پرورش» در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم، افزود: سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش با همکاری و استفاده از ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه در سراسر کشور، اجرایی می شود.

وی ادامه داد: امروز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه این وزارت خانه در مقابل مسئولان و همه فعالان این حوزه قرار دارد و ما مصمم هستیم برای پیشبرد هدف های این سند از ظرفیت های مطلوب حوزه های علمیه بیش از پیش استفاده کنیم.

در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده است تا با الهام‌ گیری از اسناد بالا دستی و بهره‌ گیری از ارزش‌های بنیادین آن ها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق 1404 هجری شمسی تبیین شود.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین می تواند آموزش و پرورش ما را به سمت نهاد آموزشی تراز انقلاب اسلامی هدایت کند و در همین راستا نقش حوزه های علمیه برای حضور در بخش های مختلف آموزشی و تربیتی، بسیار حائز اهمیت است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه افزود: گفتمان سازی لزوم همکاری گسترده میان آموزش و پرورش با حوزه های علمیه، تنظیم و ابلاغ برنامه های سالانه، برگزاری جلسه های ملی و استانی برای تقویت ارتباط حوزه های علمیه با اداره های آموزش و پرورش، پیگیری و اجرای طرح روحانیان وظیفه و اختصاص سهیمه برای جذب 500 روحانی مبلغ در سال آینده، انجام فعالیت های گسترده پژوهشی و برگزاری دوره های آموزشی برای توانمند سازی روحانیان شاغل در وزارت آموزش و پرورش از جمله فعالیت هایی است که توسط ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دنبال شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون 2 هزار و 884 روحانی در مدارس کشور مستقر هستند و بیش از 19 هزار روحانی نیز به عنوان مبلغ در مدارس به فعالیت های تبلیغی می پردازند، که در همین رابطه 33 هزار و 135 جلسه تبلیغی در مدارس کشور برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی عنوان کرد: همچنین با نظارت این ستاد، نخستین دوره تربیت روحانیان فعال در حوزه آموزش و پرورش برای اجرای سند راهبردی این وزارت خانه با حضور 80 روحانی برگزیده به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: باید از قابلیت های طرح خرید خدمت آموزشی برای استفاده از ظرفیت های روحانیان حوزه های علمیه در مدارس نهایت بهره را برد و شرایط ورود هرچه بیشتر روحانیون به محیط های آموزشی را فراهم کرد.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش بیان کرد: رفع مشکل اعتبارات و استفاده از روحانیان در قالب طرح امین از جمله مسائل است که امیدواریم با همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش هر چه سریع تر محقق شود.

وی با اشاره به این که بیشترین همکاری های سازمانی میان آموزش و پروش و حوزه های علمیه در جریان است، بیان کرد: هم اکنون پنج هزار روحانی در وزارت آموزش و پرورش شاغل هستند و بیش از پنج هزار روحانی نیز با آموزش و پرورش به صورت پاره وقت همکاری می کنند.

وی گفت: همچنین لازم است رشته های مجاز دانشگاه فرهنگیان برای ورود روحانیان به حوزه آموزش و پرورش افزایش یابد و شاهد تقویت مدارس علوم و معارف اسلامی در سطح کشور باشیم.

ملکی یادآورشد: هم اکنون برنامه های ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در وضعیت روشنی قرار دارد و رسانه ها نقش بسزایی در گفتمان سازی لزوم همکاری این 2 نهاد در امور تربیتی و آموزشی کشور ایفا کرده اند.

ادامه این نشست که آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور نیز حضور داشت بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

انتهای پیام /ح

 حضور 19 هزار روحانی به عنوان مبلغ در مدارس کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.