مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: حساب جامع شهروندی تا پایان امسال رونمایی خواهد شد.

حساب جامع‌ شهروندی‌ تا پایان سال رونمایی‌ می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در همایش تهران هوشمند که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با تأکید بر اینکه نگاه مدیریت جدید شهری کمک به ارتقای شهر هوشمند است، اظهار کرد: شهرنشینی در دنیا به شدت در حال توسعه است و بعد از سال 2008 نسبت جمعیت شهرنشین و غیرشهرنشین‌ برابر شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه هر هفته 1.3 میلیون نفر در حال مهاجرت به شهرها هستند، گفت: شهرها تأثیرات جدی اقتصادی در کشورها دارند.

وی تصریح کرد: 60 درصد تولید ناخالص‌ داخلی در 600 شهر دنیا ایجاد می‌شود و 60 درصد انرژی‌ دنیا در شهرها مصرف می‌شود.

فرجود با بیان اینکه بیش از 50 درصد شهرهای دنیا در معرض یکی از بلایای‌ طبیعی هستند،تصریح کرد: از جمله این مسائل اشتغال‌ و افزایش بزهکاری‌ است که امروزه‌ از موضوعات اصلی شهرها به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه در شهر تهران بیش از 25 درصد اقتصاد کشور جریان دارد، افزود: بیش از 48 درصد درآمد بودجه‌ای کشور در تهران تأمین می‌شود و تهران روزانه بیش از 7 هزار و 500 تن زباله تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه تهران دارای چالش‌های زیادی است، گفت: از جمله این چالش‌ها آلودگی هوا، تخریب فضای سبز، کمبود منابع آب، درآمدهای پایدار شهر، آتش‌سوزی‌ها، ترافیک و کمبود فضای پارک است.

فرجود با تأکید بر اینکه شهر هوشمند عرصه توسعه‌ یافته برای شهرنشینی است، تصریح کرد: بهترین شرایط در ابعاد اقتصادی و شهروندی از طریق شهر هوشمند ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای در حوزه شهری نمی‌تواند بدون نگاه به پایداری شهر نوشته شود، خاطرنشان کرد: جلب مشارکت‌های مردمی را در سرلوحه‌ خود قرار داده‌ایم و معتقدیم‌ بدون کمک مردم نمی‌توان به اهداف رسید.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به شهر هوشمند اقداماتی انجام شده که از آن جمله تدوین آیین‌نامه، تشکیل دبیرخانه تهران هوشمند، تهیه و تدوین سند تهران هوشمند و انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه‌های هوشمندسازی تهران است.

فرجود با بیان اینکه حساب جامعه شهروندی تا پایان امسال رونمایی می‌شود، گفت: به زودی سایت تهران شفاف، سایت تهران هوشمند و سایت داده‌ها و اطلاعات شهری راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در خصوص اقدامات آینده شهرداری تهران گفت: نهایی کردن شاخص‌های ارزیابی، یکپارچه‌سازی سیاست‌های نوآوری شهری، یکپارچه‌سازی راهبردهای شهرداری، راه‌اندازی پایلوت‌های متعدد و پیاده‌سازی طرح‌های اولویت‌دار اقداماتی است که در آینده انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه کلیدی‌ترین هدف ما تدوین شهر هوشمند است، خاطرنشان کرد: با استفاده از تجارب سایر کشورها‌ جایگاه شهر هوشمند را تبیین‌ خواهیم کرد.

فرجود در ادامه به حضور استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: مسابقه استارت‌آپ‌های شهری را برگزار کرده‌ایم که 50 استارت‌آپ به مرحله نهایی آمدند و امروز ارزیابی می‌شوند و استارت‌آپ‌های برتر انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/

رونمایی از حساب جامع شهروندی تا پایان سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار