رای‌گیری در پارلمان اتیوپی درباره حالت فوق‌العاده‌ای که به دنبال استعفای ناگهانی هایله ماریام دسالین، نخست وزیر این کشور برقرار شده است، جنجال آفرین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رای گیری در پارلمان اتیوپی درباره حالت فوق العاده‌ای که به دنبال استعفای ناگهانی هایله ماریام دسالین، نخست وزیر این کشور برقرار شده است، جنجال آفرین شد.

در پایان رای گیری در پارلمان اتیوپی درباره برقراری حالت فوق العاده، به طور رسمی اعلام شد ۳۹۵ نماینده از مجموع ۴۹۰ نماینده حاضر در مجلس نمایندگان به برقراری حالت فوق العاده رای مثبت دادند که بیش از اکثریت دو سومی مورد نیاز است.

اما فیلمی که روز شنبه از جریان برگزاری رای گیری در پایگاه اینترنتی خصوصی آدیس استاندارد قرار داده شد، نشان می‌دهد عبدالله جمندا، رئیس پارلمان اتیوپی در پایان رای گیری می‌گوید ۳۴۶ نماینده به حالت فوق العاده رای مثبت دادند.

رئیس پارلمان اتیوپی در حالی عنوان می‌کند که دو سوم نمایندگان به حالت فوق العاده رای مثبت داده اند که دو سوم نمایندگان را ۳۳۹ نماینده برآورد می‌کند که ظاهرا اشتباهی محاسباتی بوده است چرا که دو سوم نمایندگان باید شامل ۳۵۹ نماینده می‌شد. مخالفان با استناد به این موضوع مدعی بروز تقلب در رای گیری شدند.

بر اساس حالت فوق العاده که ۱۶ فوریه برقرار شد، تظاهرات ممنوع و برای انتشار مطالبی که مظنون به تحریک به خشونت باشند، محدودیت‌هایی اعمال شده است. استعفای نخست وزیر اتیوپی به دنبال چند سال ناآرامی که در سال ۲۰۱۵ به مشکلاتی در ارتباط با زمین منجر شد، روی داد. این ناآرامی‌ها سپس به گسترش جنبه‌های سیاسی و حقوق بشری منجر گردید. جبهه دموکراتیک انقلابی مردم اتیوپی، ائتلاف حاکم بر این کشور کنترل اکثریت کرسی‌های پارلمان را در اختیار دارد.

انتهای پیام/

اختلاف درباره نتایج رای گیری در پارلمان اتیوپی

برچسب ها: آفریقا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار