پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از نشستی درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران توسط شورای حکام خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا دوشنبه نشستی درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران برگزار می‌کند.

در این نشست موضوعات مختلفی از جمله موضوع راستی‌آزمایی و نظارت هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران در رابطه با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بررسی خواهد شد.

گفتنی است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته در جدیدترین گزارش فصلی محرمانه خود بار دیگر ضمن تایید مجدد پایبندی ایران به برجام اعلام کرد که کشورمان از نظر حجم اورانیوم غنی‌شده و ذخایر آب سنگین از محدودیت‌های اعمال شده در برجام فراتر نرفته است.

آژانس همچنین در این گزارش تایید کرد که ایران در فصل گذشته در غنی‌سازی اورانیوم از درصد غنای ۳.۶۷ درصد که در برجام مورد تاکید قرار گرفته، عبور نکرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ایران با ارسال نامه‌ای به آژانس، این نهاد بین‌المللی را در جریان تصمیم خود برای ساخت پیشران هسته‌ای (برای استفاده در زیردریایی) قرار داده است.

طبق این گزارش، آژانس نیز به ایران اعلام کرده است که در صورت نهایی شدن تصمیم برای ساخت پیشران هسته‌ای، باید اطلاعات مربوط به طراحی اولیه تاسیسات موردنیاز برای ساخت آن را در اختیار آژانس قرار دهد.

انتهای پیام/

نشست شورای حکام آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار