مدیرمنابع طبیعی آران و بیدگل از نهال کاری ۲۲۰ هکتار از کانون های بحرانی فرسایش بادی این شهرستان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا شفیعی اظهار داشت: این حجم نهال کاری در مناطق بحرانی فرسایش بادی شمال آران و بیدگل و در منطقه سفید شهر با کشت نهال های تاغ، قره داغ و اشنیان انجام شده است.

وی ابراز داشت: برای اجرای عملیات نهال کاری شهرستان در شمال منطقه بیش از ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

مدیرمنابع طبیعی آبخیزداری آران و بیدگل با تاکید به حضور و مشارکت مردم برای حفظ اراضی بیابانی در شهرستان تصریح کرد: هم اکنون ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در آران و بیدگل وجود دارد که حفظ و نگهدای از آنها برای جلوگیری از فرسایش خاک ضروری است.

وی تاکید کرد: امسال با کمک نیروهای حفاظت منابع طبیعی شهرستان، ۱۰۴ پرونده حقوقی و ۹۷ پرونده کیفری در رابطه با قطع درختان تاغ و تصرف زمین تشکیل شد و در مجموع ۲۵ نفر نیز دستگیر شده اند.

شفیعی گفت: تخلفات قاچاقچیان چوب در آران و بیدگل امسال به قطع ۹۰۰ اصله درخت تاغ منجر شده و در مجموع حدود هشت هکتار از جنگل های دست کاشت نابود شده است.

وی با اشاره به وجود سه پدیده کمبود آب شیرین، بیابان زایی و خشکسالی در شهرستان اضافه کرد: اولویت منابع طبیعی حفظ وضع موجود و جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت خشکسالی و گرد و خاک در شهرستان است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار