مانور مقابله با شرایط اضطراری در دو مرحله در نیروگاه نکا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به منظور ارتقاء آمادگی گروه‌های عملیاتی و حصول اطمینان از عملکرد تجهیزات و ماشین آلات، مانور مواجهه با شرایط اضطراری، طی ۲ مرحله در نیروگاه نکا برگزار شد.

مرحله اول این مانور با موضوع وقوع سیل و آبگرفتگی محل کلد درین واحد‌های بخاری و با حضور گروه‌ های عملیاتی از بخش‌های بهره برداری، تعمیرات، خدمات، درمانگاه و رفاه، حراست و ایمنی و آتش نشانی اجرا شد.

در این مرحله کارکنان بهره برداری بخار ضمن اطلاع و درخواست کمک از گروه ایمنی و آتش نشانی و درمانگاه جهت تخلیه آب و کمک به مصدوم فرضی که در حین انجام کار دچار برق گرفتگی شده بود، با استفاده از پمپ‌ های کفکش و بنزینی نسبت به تخلیه آب اقدام کردند.

در ادامه گروه درمانگاه با اعزام یک دستگاه آمبولانس به محل کار، امداد و نجات و انتقال مصدوم به درمانگاه را تمرین کردند و گروه ایمنی و آتش نشانی با اعزام دیزل ژنراتور ۸۰KV، یک دستگاه پمپ کفکش و یک دستگاه پمپ دیزلی اقدام به تخلیه آب نمودند.

مرحله دوم مانور با موضوع صاعقه، طوفان در ضلع جنوبی محوطه انبار‌ها به اجرا در آمد.

در این حادثه فرضی که منجر به شکستن شاخه درختان و مصدومیت یکی از نفرات عبوری شده بود، پس از تماس یکی از کارکنان اداره انبار با ایستگاه آتش نشانی، درمانگاه و اداره خدمات، گروه‌ های مذکور در محل حضور یافتند و با استفاده از جرثقیل موبایل اعزامی اقدام به جابجایی و قطع شاخه ها، خارج کردن مصدوم فرضی و اعزام وی به درمانگاه نمودند، سپس گروه پاکسازی نسبت به برداشتن موانع، تمیزکاری محل و برقراری شرایط عادی اقدام نمودند.

کلیه مراحل این مانور طبق برنامه و با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده انجام شد.

انتهای پیام/ م

آمادگی نیروگاه نکا برای مقابله با شرایط اضطراری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.