پیمان جعفری گفت: باید هر بند نظام نامه جدید اکران به درستی و بر اساس قاعده و قانون تعریف شود تا امکان دور زدن آنها بوجود نیاید.

بندهای نظام نامه جدید اکران به خوبی تعریف نشده استپیمان جعفری تهیه کننده  سینما با تحلیل و بررسی بندهای نظام نامه جدید اکران در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کلیت کار خوب است، ولی در بندهای یک و دو اما و اگرهایی وجود دارد که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: در بند اول، این هفت سرگروه چه افراد با چه سینماهایی هستند؟ آیا اشخاص خاصی سرگروه خواهند شد؟ تکلیف این جریان باید مشخص شود و نیاز به قاعده و قانون خاص خود دارد.

وی ادامه داد: شاید شخصی 25 سالن سینما دارد و فیلم های اکران شده در آن ها فروش خوبی دارند و حتی می تواند سرگروه خودش باشد. از طرفی سینماهایی وجود دارند که سرگروهند، اما تماشاچی نداشته و باعث متضرر شدن فیلم ها می شوند. پس باید در وهله اول سرگروه به خوبی و صحیح یعنی طبق قانون و قاعده ای خاص مشخص شود و حتما سینماهایی باشند که به فروش خوبی برسند.

 جعفری بیان کرد: در مورد بند دوم باید بگویم به عنوان مثال اگر من  دفتر پخش داشته باشم و ببینم شرایط این چنین است،  به هر نحوی شده پنج دفتر دیگر دست و پا می کنم تا بتوانم فیلم های بیشتری را در اختیار بگیرم. پس کلیت آن مستلزم این است که هر بند به درستی و طبق قانون و قاعده تعریف شود تا  امکان دور زدن آن قوانین وجود نداشته باشد.

 

انتهای پیام/

 

نظر یک تیه کننده سینما درباره نظام نامه جدید اکران فیلمها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار