فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا گفت: ارتش و سپاه در زمان جنگ 428 عملیات مستقل و مشترک داشته‌اند.

ارتش و سپاه طی جنگ 428 عملیات مشترک و مستقل داشته‌اند/ بازدید 6 میلیون نفر از مناطق راهیان نور در سال گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ حسن سیفی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که امروز صبح 12 اسفند ماه  در محل مرکزی اسناد دفاع مقدس آجا برگزار شد، به تشریح اقدامات ارتش طی اردوی راهیان نور پرداخت و اظهار کرد: شعار ما ارتش انقلابی و نیروی انسانی ولایی است و این تنها سپاه نیست که در دست‌های خود را مشت کرده و به گوش دشمن می‌زند، بلکه تو گوشی بعدی را ما می زنیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا با اشاره به اینکه دشمن گمان می‌کرد که می‌تواند کشور را به ارتش آریایی‌ها تحویل بدهد، ادامه داد: امروز فردی فرمانده‌ای ارتش را بر عهده گرفته است که مقام معظم رهبری فرمودند فرمانده مطلوب من شما هستید.

وی با بیان اینکه دشمن بداند فرمانده ارتش در تک تک حوادث حضور دارد، تأکید کرد: ارتش در زمان جنگ به مسئولیت‌های محوله می‌پردازد.  ارتش باید پاسخگو باشد، ارتش ما در برابر امام، مردم و وظایف شرعی پاسخگو است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا با اشاره به اینکه ما نگران هستیم که زمانی که روزنامه‌ها را مشاهده می‌کنیم، صفحه اول آنها یأس را نشان می‌دهد، افزود: در بخش سازمان حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور ما هم شادی‌ها و هم غم‌ها را ملموس خواهیم کرد و به نسل جوان خواهیم گفت که رزمندگان از چه سنگرها و معبرهایی عبور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ارتش و سپاه زمان جنگ، 428 عملیات مستقل و مشترک داشته‌اند، تصریح کرد: راهیان نور پلی از گذشته به آینده است و ما اگر به روزهای گذشته خود بنگریم می‌بینیم هر زمانی که جنگی رخ داده قسمتی از خاک خود را از دست داده‌ایم، اما یکی از دستاوردهای نظام اسلامی این بوده که ما در طول دوران جنگ جایی را از دست نداده‌ایم.

سیفی تأکید کرد: در ارتش و سپاه پاسداران تاکنون حقوق بالای 13 میلیون نداشتیم، یعنی از ابتدای انقلاب تا امروز فرمانده ارتش کمتر از 10 میلیون تومان گرفته است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا با اشاره به اینکه همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که دفاع مقدس یک ثروت است، ادامه داد: راهیان نور یک ثروت است و ما می‌توانیم با استفاده از مناطق راهیان نور تغییر پذیری را ایجاد کنیم، ما می‌توانیم با نشان دادن یک عملیات افراد را به سمت حجاب و انس با قرآن هدایت کنیم.

وی افزود: راهیان نور صحنه ایستادگی و مقاومت است و نشان دهنده قدرت ملی و دفاعی کشور است و عاملی برای جلوگیری از فراموشی عبرت‌ها و آموزه‌ها است.

سیفی با بیان اینکه راهیان نور صحنه نمایش یک قدرت بی‌پناه است، تصریح کرد: ما با 43 کشور در دوران دفاع مقدس جنگیدیم و از 38 کشور نیز اسیر گرفتیم، ما در آ‌ن دوره توان تولید گلوله‌های جنگی ژ3 را نیز نداشتیم اما مردانی مرد داشته‌ایم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا با اشاره به اینکه راهیان نور پیشینه دارد، تأکید کرد: اولین کاروان‌ها در سال 76 راهی مناطق راهیان نور شدند و در سال 77 ما دانشجوها را به آنجا بردیم.

وی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری در سال 78 از مناطق شلمچه بازدید کردند کار راهیان نور را تأیید کردند.

سیفی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکنون 9 مرتبه از مناطق راهیان نور بازدید کردند، ادامه داد: باید وزرا،‌ استاندارها، نمایندگان مجلس و... یاد بگیرند، تعدادی از مسئولان می‌آیند ولی ما علاقمند هستیم که تمامی آ‌نها از این مناطق علمیاتی بازدید کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا تأکید کرد: در سال 84 ستاد راهیان نور تشکیل و در سال 87 دستورالعمل راهیان نور نوشته شد.

وی با اشاره به اینکه ما از سال 90 تا به کنون به دنبال بهبود، توسعه و کاربردی کردن راهیان نور در کشور هستیم، تصریح کرد: در همین رابطه با اقدامات سردار بهمن کارگر سند راهیان نور مصوب شد.

سیفی با بیان اینکه ما از سال 78 تا به کنون در سطح ملی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای چشم‌انداز رسم کرده‌ایم، افزود: ما از مفهوم شروع کردیم و به الگو رسیده‌ایم و اکنون نیز مطابق الگوهایمان حرکت می‌کنیم و اهداف کلان ما این است که نگذاریم دفاع مقدس فراموش و تحریف شود و باید به آن بهبود بخشیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا با اشاره به اقدامات پیش روی قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش ادامه داد: ما 15 محور را که عبارتند از اجرای همایش راویان، اجرای گویاسازی خاکریز‌ها، احیای خط پدافندی از پیرانشهر تا آخرین نقطه مرز دریایی در خلیج فارس، طرح گسترش نمایندگی راهیان نور تا پایین‌ترین رده ارتش، تهیه نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای در سنین‌های کودک، نوجوان و بزرگسالان، تهیه و توزیع کتاب‌های داستان، تهیه و توزیع 20 جلد زندگینامه شهدای آجا، حضور وابستگان نظامی کشورمان در مناطق راهیان نور و روایتگری به زبان‌های مختلف، بسته‌های فرهنگی ویژه زائران، ایجاد پایگاه چهارم شکاری دزفول، پل نادری و پایگاه دریایی خرمشهر به یادمان، تجدید بیعت حدود 2 هزار خلبان هوانیروز تحت عنوان مدافعان ولایت در ستاد ارتش، طرح تبدیل استفاده از مکان‌ها و دیواره‌ها و ساختمان‌ها و... برای ایجاد تابلویی جهت تبلیغ، ارائه خدمات مجازی و وای فای در یادمان‌ها از جمله اقداماتی است که ما دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به سند جامع راهیان نور تأکید کرد: در سند جامع وظیفه هر شخص مشخص شده است و این سند ملی یک دستور هماهنگ است، این سند وظیفه عناصر در پایین‌ترین سطح را نیز مشخص می‌کند و در آن نیز وظایف عناصر تاکتیکی و راهبردی نیز مشخص شده است.

سیفی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اقدامات قرارگاه مرکزی راهیان نور در سال‌ گذشته گفت: در سال گذشته در هر یک از یادمان‌ها 50 خادم فعالیت داشتند که امسال نیز به این صورت است و ما در حدود 5 هزار خادم داریم، حدود 150 هزار مبلغ برای تبلیغ به مناطق راهیان نور اعزام شدند و در سال گذشته 6 یادمان در شهرهای مختلف ایجاد شد که امسال نیز وجود دارد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا با بیان اینکه در سال گذشته تشکیل بانک اطلاعاتی راویان آجا را داشته‌ایم و امسال در صدد کیفی‌سازی آن هستیم، ادامه داد: در سال گذشته قریب به 6 میلیون نفر از یادمان‌ها بازدید کردند.

وی در پایان با اشاره به حضور وابستگان نظامی کشورهای دیگر در مناطق راهیان نور خاطرنشان کرد: ما با 180 کشور مراوده داریم و آنها را به مناطق عملیاتی می‌بریم تا با فرهنگ مهدویت آشنا شوند، همچنین اقتدار، جلال و شکوهمان را به رخ جهانیان می‌کشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار