معاون مالی و اقتصادی‌ شهرداری تهران گفت: اگر تمام بودجه شهرداری را هم به طلبکاران بدهیم‌ تا 2 سال آینده امکان پرداخت بدهی‌ها وجود ندارد.

پرداخت تمام بدهی‌های شهرداری تا 2 سال آینده امکان‌پذیر نیست‌سمیع‌الله‌ حسینی مکارم معاون مالی و اقتصادی‌ شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: حجم بدهی‌های شهرداری تهران آنقدر‌ بالا است که ما نمی‌توانیم ظرف یک تا 2 سال آینده همه آنها را پرداخت کنیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با بیان اینکه بودجه شهرداری تهران حدود 17 هزار و 500 میلیارد تومان است، اظهار کرد: ما 52 هزار میلیارد بدهی داریم و اگر تا 2 سال هم تمام بودجه شهرداری را به طلبکاران پرداخت کنیم طبعاً امکان پرداخت همه بدهی‌ها در این مدت وجود ندارد.

وی افزود:در هر صورت خود را مکلف‌ می‌دانیم‌ که برنامه‌ریزی کرده و تا 2 سال آینده همه طلب‌ها را پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه مجموع این دسته از بدهی‌ها 214 میلیارد بوده و در حال حاضر 9 هزار میلیارد دیگر آن باید پرداخت شود، اظهار کرد: در سال 97 پرداخت طلب کسانی که زیر 500 میلیون طلب دارند و مربوط‌ به سال 95 و 96 هست در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بدهی کسانی که بالای 500 میلیون تومان طلب دارند از طریق‌ کارگزار‌ ساماندهی می‌کنیم و به صورت نقد و غیر نقد پرداخت خواهیم کرد.

حسینی مکارم‌ با بیان اینکه بدهی ما به طلبکاران از چند بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش مربوط به بانک‌ها است، یک بخش مربوط به پیمانکاران و یک بخش هم مربوط به کسانی است که اموال و دارایی‌های آنها در طرح بوده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران تصریح کرد: ما برای هر کدام از طلبکاران بعد از تعیین میزان بدهی با برنامه ریزی مشخص کردیم که بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مثلاً برای بانکها‌ از محل صدور پروانه یا از طریق‌ دارایی‌های شهرداری‌ تهاتر‌ کردیم.

انتهای پیام/

شهرداری تهران چه میزان بدهی دارد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
خیلیم عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
ای بابا حالا باید چیکار کرد
آخرین اخبار